HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) gaming (3) GAMING (2) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Egy bejelentés utóélete

Zoly82 2016.12.05. 11:49

Kiment a vlogunk, amiben igyekeztünk némi magyarázattal szolgálni az Otherworld világán belül történtekről. Tulajdonképpen akinek „van füle rá” megérti a mögöttes problémákat, anélkül, hogy azt konkrétan részleteznénk. Nem akartunk belemenni egy esetleges sárdobálásba, mert azzal mindenki csak veszítene és változatlanul úgy gondolom, hogy (a közösséget érintő minden tiszteletem mellett) van, ami nem tartozik másra. Elég, ha az illetők tudják konkrétan milyen károkat okoztak.

Két dologról szeretnék beszélni.

Az egyik

 

hogy az ominózus vlog utóélete meglepően érdekes lett. Rettentő sok biztatást és támogató üzenetet kaptunk, ami hatalmas támasz nekünk ebben az időszakban. Ennél is érdekesebb, hogy a videóban elhangzottak ellenére is egekbe van lájkolva a vlog, sőt – szintén az ott elhangzottak ellenére – többen jelentkeztek hozzánk tagnak. A többen nem csak, mint határozatlan számnév szerepel itt, de ténylegesen többen, mint amikor effektív toboroztunk tagokat. Ashlarral felmerült bennünk, hogyha ez így működik akkor lehet úgy hirdetjük meg a jövőévi Élménytábort, hogy ne jöjjön senki és tuti kimaxoljuk az egészet :)

tokyogorepolice_poster_01.jpgSőt, ha már itt tartunk az Otherworld is igen érdekes változásokon megy át, ami nagyrészt tőlünk független folyamat. Az újonnan bevezetett Gorefest rovatunk nagyon szépen alakul. A Náci zombik videónk egyetlen hét leforgása alatt ért el 41 ezres megnyitást. Ez azért durva, mert a Doctor Strange és a TitanFall 2 anyagaink sem lépték át az 50 ezret így lassan egy hónap után. Ez elgondolkodtató. És tekintve, hogy a Tokyo Gore Police még a Náci Zombiknál is jobban nyitott nem kérdéses, hogy van jövője a rovatnak.

Ide venném az Otherside podcastet is, ami bár nem produkál hasonlóan magas számokat, de az elfogadottsága magasan a többi OW-s videó fölött van. Általában a videóinknál 10%-os dislike ráta szokott érvényesülni. Ez magasabb is tud lenni, ha egy célcsoport negatív kontextusban érzi megszólítva magát. Az Otherside esetében ez a ráta olyan 3%-8% körül van. Vagyis egy olyan tartalmat sikerült létrehozni, amit szívesebben néznek és arányaiban jobban szeretnek, mint „másokat”. A VR témájú Otherside jelenleg 995 lájknál tart, ami több mint százzal magasabb, mint a lassan két hónapos Gears of War 4 esetében.

És ne felejtsük el a Hardver szektort! Az iPhone 7 bemutatónk 64 ezer fölötti megnyitást generált, ezzel péppé verve a Gears of War 4-et, az új Deus Ex-et, ReCore-t, Bioshock gyűjtőit, az Umbrella Corpsot, a Mirror’s Edge Catalystot, szóval nagyjából minden fontosabb címet. Október közepén tettük ki a Gaming pécé 2 konzol áráért c. anyagunkat, ami jelenleg 60 ezres megnyitásnál jár – a jóval régebben kilőtt Doom és a Dark Souls III jelenleg a hetvenezres klub kényelmét élvezi.

doom_2016_banner.jpg

Érdemes megnézni melyek azok a játékbemutatók, amiknek a nézettsége magasan veri a többiét. Call of Duty Infinite Warfare, Battlefield 1, No Man’s Sky, Mafia III. Ezek egyike sem kapott jó értékelést, sőt a többsége kifejezetten szar lett, a BF1-et is csak a multija menti meg. Ha pedig azokat a videókat akarom megnézni, amik idén átlépték a 100 ezres határt, akkor a No Man’s Skyon kívül csak filmeket találok a listában (Suicide Squad, Deadpool, Warcraft, Démonok között 2). Ez amúgy nagyjából statisztikailag is áll. Négy nézettebb filmbemutatóra jut 1 nézettebb játékkritika. Lehet erre reflexszerűen rávágni, hogy azért van, mert kevesebb a játékbemutató, de a felvetés, hogy ez áll a háttérben egyfelől elméletileg is hülyeség, másfelől idén 31 játék- és 56 filmbemutatónk volt, szóval azért nem nevezném toronymagasnak a különbséget. Hogy mi következik ebből…?

Hát akkor következzen a másik amiről beszélnünk kell

 

Ez pedig nem más, minthogy időszerű lesz alapból újragondolni az OW működését és nem elsősorban miattunk. Vannak kifejezetten progresszív jelek, de ezek egyike sem köthető szervesen a videojátékokhoz. A játékkritikák elkészítése

  • A játéktesztek viszik el a legtöbb időt. A Dishonored 2 (10 óra), Final Fantasy XV (21 óra), Watch Dogs 2 (17 óra). Kibaszott sok idő! Ehhez még hozzájön a cikk megírása, temérdek gigabájtnyi lerögzített videó megvágása és publikálása. Egy filmkritika elkészítése tulajdonképpen már aznap(!) lehetséges. A tech bemutatóknál sem hosszadalmasabb ez a művelet, inkább körülményesebb (installálás, elemzőprogramok, kamera, fények, stb).
  • Bármikor is tesszük ki a kritikát már késő. A játékok promo lemezeit régen jobb esetben 1-2 nappal a premier előtt megkaptuk. Ma már csoda ha a premier napján hozzájutunk, vagyis jobb esetben akkor készülhet el a kritika, amikor a célközönség már bőven játszik vele. Ezt a tendenciát "ügyesen" elkezdte meglovagolni a Bethesda és a Take-2 is. Vagyis kiadói oldalról sem számítanak már a kritikák, pont nem érdekel senkit és mint a mellékelt ábra mutatja, különösebben Titeket sem.
  • Van egy másik, hozzánk közel hasonló nézettségű gaming csatorna, ahol kezdetben voltak kritikák, ma már ott sincs. Az ok nem az, hogy elfelejtették hogyan kell cikket írni, hanem hogy 3x annyi energiát visz el és nézettségben semmivel sem produkál többet, mint egy jobban összerakott let’s play. Megváltoztak a nézői igények. Létezik egy marzs, akik szerint nem, de többségében sajnos az a helyzet, hogy igen.
  • És legyünk őszinték, játékbemutatót készíteni kurva drága buli. Főleg most, hogy a kiadók rájöttek, hogy nem kell a konzoloknak kibírni 6-7 évet, cserélgethetik azt 3-4 évente is. A PS4 Pro 130 ezer, hozzá a PSVR másik 130 ezer. 260 ezernél járunk. Kell egy 4K-s rögzítőberendezés, pl a Blackmagic kártyája, ami már tud 4K / 30 fps-t levenni, alsóhangon 60 ezer. És ha a 4K / HDR varázslatért nem akarunk egy 600 ezres tévét venni, akkor gondolkodhatunk monitorban is, az ASUS megoldása például minimum 400 ezret kóstál. Vagyis minimum(!) 600 ezer forintot kéne előhalásznom a farzsebemből, ha jövőre trendi játékbemutatókat akarnék rögzíteni nektek…

pa329q3_1.jpg

  • … amit senki nem fog kifizetni. Ez a legnagyobb probléma idehaza, hogy az egyre dráguló videójátékos tartalomgyártást a hazai (és nemzetközi) forgalmazók teljesen magukra hagyják. Közkeletű tévedés, hogy a játékbemutatókért fizet bárki is. Ez olyan ritka, hogy az OW 8 éves fennállása óta talán ha 2x volt rá példa. És azt is tegyük hozzá, hogy játékosként megélni azt, hogy lassan minden játék szarul jelenik meg, azért kurva irritáló. A Doom premierkor valósággal könny szökött a szemembe, mert a játék nem crashelt, nem fagyott, nem szaggatott és úgy nézett ki, mint a trailerekben. Már attól le vagyok nyűgözve 2016-ban, hogy nem hazudtak nekem. Azért érzitek…
    De vissza a témára, tegyük fel, hogy képes vagyok kifizetni most 600 ezer forintot csak(!) a PS4 Pro kedvéért. Miért ne vegyek abból inkább mindenféle studióberendezést, amivel minőségibb hardverbemutatókat tudok készíteni, amit történetesen néztek is? Én nagyon szeretem a videojátékokat, de a videojátékos tartalomgyártásnak egyre kevésbé látom, hogy lenne jövője. Legalábbis addig, amíg a hazai ellátóhálózattól függ a bemutatóink megléte. Különösen igaz ez a Sonyra.
  • Egészen egyszerűen a játékipar minden tekintetben lemaradt. Nem tud annyira exclusive lenni, mint a filmbemutatók és ezzel ellehetetlenítették, hogy a kritikákkal olyan megnyitást lehessen generálni, amiért megérje a belefeccölt energia. Ráadásul amióta ellenségként kezelik a sajtót és (mivel a kettőt megkülönböztetni képtelenek) tulajdonképpen a Youtube videósokat is, idő kérdése mikor fognak a csatornák tömegesen hátat fordítani ennek az egésznek.

Hogy mi a megoldás?

 

takingblame.jpgVilágszinten egészen biztos, hogy a játékipar kurva nagyot fog koppanni. Így nem lehet egy piacot menedzselni, hogy mindenkit hülyének nézek. A sajtó hülye, mert nem szereti a játékokat. A vásárló hülye, mert nem tud értékelni félkész játékokat. Igazából mindenki hülye, aki nem adóként tekint a játékok árára, amiért közvetlen ellenszolgáltatás lassan nem is jár. Tessék, itt a VR. Száztól négyszáz ezer forintig. Ja, hogy játékot is szeretnél hozzá? Hülye vagy?! Welcome to 2016!

Otherworld szinten annyit tudok, hogy a csapat lelépésével lehetőségünk nyílik bizonyos dolgokat újragondolni. Új tartalmakkal kísérletezni és bizonyos értelemben (újra) megtalálni a saját hangunkat. Ez lesz a cél 2016 végével. Számotokra izgalmas és érdekes tartalmakat gyártani, olyan videókat, amikre korábban nem lett volna lehetőség. Esetleg feléleszteni pár régi rovatot. Nagyobb fókuszt fektetni az indie piacra és kisebbet az AAA-ra. Azoknak sem feltétlenül magas a megnyitása, de kisebb eséllyel lesznek olyan g… szarok, mint az idei termés dandárja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr1612024327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása