HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) activision (1) állatartás (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (1) assassins creed syndicate (2) banshee (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) betegség (1) bethesda (2) bevétel (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (1) blog (1) botrány (3) budapest (1) call of duty (1) capcom (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) csalódás (1) csomag (1) deadpool (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) esport fest (1) étrend (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (1) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game of thrones (1) GAMING (2) gandolfini (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) james spader (1) játékok (2) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) kritika (1) kudarc (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyarország (1) maksa zoltán (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (1) mikrotranzakció (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (2) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) otherworld (12) ovs (1) pcguru (1) példakép (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (1) playstation vita (1) pozitívfebruár (1) próba (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) seggfejek (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (2) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (1) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) színészek (1) tanulság (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the walking dead (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) ubisoft (3) update (1) v. élménytábor (1) váltás (1) változás (1) vélemény (6) videojáték (2) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (2) xbox one (1) youtube (6) zaklatás (1) zoly (9) Címkefelhő

Ne aggódjunk, idén sem változik semmi!

Zoly82 2019.01.08. 21:58

images.jpegAmikor átlépünk az óévből az újévbe titkon mindannyian reméljük, hogy ennek az ünnepnek van valamiféle spirituális jelentőssége. Mintha ez lenne az utolsó sánc, hogy amit erőből, furfanggal, vagy kitartással nem tudtunk megmásítani, azzal szilveszter után már nem is kell foglalkoznunk, hiszen új lappal indítunk. Mintha a pezsgő, a tüzijáték és a másnaposan belapátolt lencse lennének a mágikus összetevői ennek a kozmikusan vezérelt össznépi tabula rasának. A valóság azonban az, hogy aki hülye volt tavaly, az hülye lesz idén is. Vagy ha mégsem, annak valószínűleg nem sok köze lesz az újévi malachoz.

Már több korábbi posztomban értekeztem arról, hogy valami alapvetően nem működik jól a játékiparban. Nem egy, vagy két jól körülhatárolható problémától szenved ez az ágazat, hanem valamilyen általános felfogásbeli geller fojtogatja a kiadókat, rajtuk keresztül a fejlesztőket és végül minket, játékosokat is. Reflexszerűen próbálunk azonosítani olyan már tapasztalt tüneteket, mint a kommunikáció hiánya a piaci szereplők között, a rosszul megfogalmazott marketingüzenetek, a túlzásba vitt ígéretek, hibásan megválasztott megjelenési időpontok, stb. Ha kivonjuk a képletből a platformholdereket, akkor nincs az a kiadó, akinek a renoméját ne tépázta volna meg valamilyen mértékben ez a generáció.

  • A Konami szemétsége Kojimával szemben az MGS V és a Silent Hills fejlesztési ideje alatt egyszerűen felfoghatatlan és megmagyarázhatatlan.
  • A Capcom gyakorlatilag a Resident Evil 7-tel tanulja újra a zombi műfajt.
  • A Ubisoft játékai mostanra szinte alig különböztethetőek meg egymástól és a Beyond Good and Evil 2 is sanszosan azért csúszik lassan tíz éve, mert nem tudják ráhúzni az Assassin’s Creed / FarCry elemeket – persze, tudom, gonosz vagyok.
  • A Bethesda két évnyi bénázást fejelt meg idén a katasztrofálisan szarul sikerült-, de nagy pofával beharangozott Fallout 76-tal.
  • A Square Enix öt év alatt lelakta a rebootolt Tomb Raider, Deus Ex és Hitman franchise-t és érdemben nem sikerült másikat kitermelnie.
  • A Take2 igényeit teljesen jól kiszolgálja a Rockstar és a pénznyomdaként üzemelő GTA/Red Dead játékok, de ezzel együtt is sikerült kicsinálniuk a Mafia és a Bioshock-sorozatokat, afféle bónuszként, szóval még szinte hálásak is lehetünk, hogy legalább a Borderlands-szériához azóta nem nyúltak.
  • Az Activision egyre aljasabb trükkökhöz folyamodik a mikrotranzakciókkal és fojtogatja azt a Blizzardot, ami az RTS műfaj visszaszorulásával, a Hearthstone látványos erodálásával és a HotS elég behatárolt sikerével mostanra már magától is rég tönkrement volna.
  • Az Electronic Arts pedig egészen új szintre emelte a közutálatot a Battlefront játékokkal, illetve onnantól datálva szinte minden lépésével szemben.

Szóval ha valaminek kellett volna a karmikus megtisztulás, akkor az a játékkiadók mentálhigéniás állapota. Ehhez képest már a január szolgált némi „meglepetéssel”...

Az Activision folytatta a Blizzard vezérkar lefejezését. Egymás után küldik el a pénzügyi fejeseket, egy héten belül már a másodikat. És nem klasszikus alkalmatlanságról van szó, hiszen Spencer Neumann röviddel az elbocsátása után már a Netflixnél tölthette be ugyanazt a pozíciót. Az Activision hivatalos kommunikációja szerint szerződésszegés miatt küldték el, ami valószínűleg éppen a Netflixszel folytatott interjúja volt aktív Activision alkalmazottként. Ez egyfelől érthető döntés az Activision részéről, másfelől igen érdekes kérdéseket vet fel, hogy miért akarta Neumann akár a szerződése kockáztatásával is elhagyni a fedélzetet? Nagy eséllyel az van a háttérben, amit más elemzők is pedzegettek, hogy 2019 elég rossz év lesz a kiadó számára, de az sincs kizárva hogy ezek a vezetők, a saját pozíciójukból elég sötéten látták a Blizzard jövőjét és addig akartak váltani, amíg azt kedvező pozícióból tehetik.

ubb6ml5y3sd61495667092727.jpg

Aztán, a Bethesda folytatta a balf.szkodást a Fallout 76 körül. Ez az ügy nem köthető szervesen hozzájuk, de nem is választható le róluk teljesen. A lényeg, hogy a játék megjelenésének apropójából egy külsős céggel karöltve kiadtak egy Nuka Dark Rum nevű alkoholt, amit brandesítettek, meg ilyesmi. A fanok majd örülnek, megveszik és mindenki jól jár. Persze akkor még nem tudtuk mekkora szar lesz a Fallout 76, de hogy ezt a minőséget még a 40358209_231719407509780_8976573840113008640_o.jpgjátékhoz készült pia is megörökli, azt aztán tényleg senki nem láthatta előre. Kezdjük azzal, hogy lényegében arról van szó, hogy egy tradicionális üveget becsomagoltak olcsó műanyag tokba, amit tematizáltak „falloutosra” és igazából ennyi volt a nagy művelet. Persze senki nem várt világmegváltó ízorkánt, főleg, hogy a Fallout közösség nagy eséllyel nem a rum szomeliék otthona, de kiderült, hogy az utólagosan legyártott burkolat ormótlanul nagy, ócska, igénytelen műanyagból készült, kulturáltan tölteni belőle képtelenség, ráadásul egyes gasztro oldalak véleménye szerint a rum is igen gyenge minőségű. Mindezt 80 dollárért. Összehasonlításként ennyi pénzért 12 éves Macallant skót whiskey-t lehet rendelni díszcsomagolásban a The Whiskey Exchange-en. Nem azt mondom, hogy ez kizárólag a Bethesda sara, de simán odacsapható a Fallout 76 körüli mellényúlások egyre népesebb táborához.

És akkor még az EA is bemutatkozott az ügyfélszolgálatával, ugyanis hogy hogy nem, valaki januárban vett magának egy Battlefrontot, amit utána nem voltak hajlandóak visszavenni még a saját maguk által támasztott, a weblapon vállalt kondíciók betartásával sem. Az erősen indiainak ható ügyfélszolgálat tört angollal tette a dolgát, miközben a csalódott játékossal tudatták, hogy hiába jogosult a pénz visszatérítési követelése, ennek nem fognak eleget tenni egyszerűen mert fuck off, mert ez az Electronic Arts, nem kötelező nekik bárminek is eleget tenni, még a saját vállalásaiknak sem. És azért tudok ezzel az esettel együtt rezonálni, mert sajnos ugyanezen átmentem amikor a Ubisoftos játékaim szálltak el és az ügyfélszolgálat hasonló őrlángon próbált segíteni nekem. Mondjuk ők legalább úgy tettek mintha nem sz.rnák le teljesen, hogy mi a problémám, az EA-nél még a látszatra sem adtak, viszont ahogyan én sem kaptam vissza a játékaimat a Uplay accountomra, az EA-s történet sem zárult happy enddel.

Szóval ezzel indította az évet a játékipar és még január közepe sincs. Nem tudom idén milyen botrányoktól lesz hangos a sajtó, de hogy az úgynevezett "AAA piac" (a platformholderek kivételével) nem fogja megemberelni magát idén sem arra nagy összegben mernék fogadni, pedig aki ismer tudja, hogy még kicsiben sem szoktam.

Címkék: játékok blizzard ubisoft konami activision capcom bethesda GAMING electronic art square enic

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr1714548842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage 2019.01.09. 11:16:46

A TR lelakást nem értem. Ok, az első 2013-as reboot rész kifejezetten üdítő volt, a 2. rész kritikájával egyetértek, hogy az első "rendezői változata", de nem volt világmegváltó. Az első részt jobbnak éreztem, a sztori lapos volt, újat nem hozott, de minden játék nem lehet forradalom. Korrektül összerakott volt. Kiadás utáni első héten megvéve nem éreztem azt, hogy lehúztak volna a vételárral.

A 3. részt a kritikák után viszont majd. kb. 50-66% sale-en majd egyszer megveszem. Ennyi. (A 2013-ast is brutál sale-en fullosan vettem meg 2014 végén. Pislogtam is, hogy mennyire olcsón adták és milyen hamar.)

Blizzard? Tönkremenés? Tessék...?

Zoly82 · http://www.otherworld.hu 2019.01.10. 09:40:07

@molnibalage: Ha egy lépést teszünk hátrafelé a Blizzard-rajongástól, akkor érdemes megnézni a Blizzard helyzetét. A Diablo és Warcraft/Starcraft játékokkal nevet szerző kiadó kiszorult a hack&slash műfajból, az MMO/RTS korszak pedig mainstream szinten véget ért.
A Hearthstone és az Overwatch ami tartja a vállalatot, amúgy egész szép számokkal, bár kérdéses, hogy ezek a mutatók vannak-e annyira erősek, hogy egy több ezer fővel működő, Blizzard méretű vállalatot meg/eltartsanak. Valószínűleg ezt akkor tudnánk meg, ha önállóan állnának a piacon és nem lenne mellettük az Activision, de a személyes tippem az, hogy nem. Főleg mert ha így lenne és a Blizzard prosperálna, akkor most nem menekülnének a pénzügyi fejesek, mint a fejvesztett őrültek...

molnibalage 2019.01.10. 15:26:52

@Zoly82: Távol álljon tőlem a rajongás. A Warcraft III óta egyetlen Blizz játékkal sem toltam. Az is annyira olyan volt amilyen, hogy végig sem toltam...

Az MMO/RTS műfaj véget érés az miből lett levezetve? Ezt most csak a WoW-ra érted vagy minden MMO-ra meg RTS-re?

Mert Heroes of the Storm és társait hiába próbálják más mozaikszóval jelölni attól azok még bizony RTS-ek. Persze RTS és RTS között is van difi, mert pl. egy Wargame: Red Dragon, SC2 vagy HoS azok a spektrum nem azonos területén vannak, de attól még részei.

Majd amikor tömeges elbocsátások lesznek a Blizznél akkor temessük csak. Tudod kinek halálhírét keltik..