HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) gaming (3) GAMING (2) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Egyre nehezebb (nem) szeretni az Applet

Zoly82 2013.05.17. 09:28

Sad-Apple-Maps-Logo.jpgA bálványok ledőlése mindig egy ünnepélyes mégis ijesztő pillanat. Valahol félúton a múlt és a jövő között. Annak aki szereti az Apple termékeket - például én - valahogy ilyen érzés külső szemlélőként nézni a vállalat helyzetét 2013-ban. Sokan mondták, hogy Jobs nélkül is kihúzza a cég és rövidtávon így is tűnt. Mostmár tényleg úgy fest, hogy azt a kevés optimizmust még az egykori vezér lendülete táplálta.

Tulajdonképpen éppen azon agyaltam a napokban, hogy miért is lenne jó elhordani az a Samsung Galaxy S4-et fűnek-fának, pusztán a fanboyság kedvéért, aztán utánanéztem a teszteknek, megnéztem a véleményeket, pro-kontra mindent és igazából szépen lassan nem csak arra jöttem rá, hogy az S4 mégiscsak egy jó telefon lehet, de arra is, hogy valami hiányzik a levegőből az iPhone-, meg úgy általában az Apple kapcsán. Nem érzem azt a fajta mardosó űrt a mellkasomban, hogy amíg nincs iPhoneom nem vagyok teljes ember. Nem azért, mert ezt amúgy annyira szeretem, de tudjátok milyen jó érzés ilyenkor ránézni a kis MacBook Promra, ami máig alázatosan, csengben és szépen szolgálja a videóvágási perverzióimat? Priceless. Viszont a MacBook Prom mostmár cirka 4 éves és a benne lévő vas sem lesz fiatalabb. Lassan új gépre lesz szükségem, nem feltétlenül laptopra, sőt legkevésbé laptopra, inkább az iMac konfiggal szemeztem és baz+, nincs i7-es CPU-val felszerelt iMac. What da fuck?! Csak i5-ös, amiért viszont elég durva elkérni 400-700 ezer forintot, miközben 300 körül olyan i7-es pc konfigokat vágnak már az emberhez Windows 8-cal, hogy ihajj.

imac.png

Macbook Proból van i7-es, Mac Miniből is, iMacből (amit egyébként nemrég frissítettek és ami végülis kéne) nincs. Nem azt mondom, hogy ettől összedől a világ, de néhány éve ha ránéztem az Apple portfóliójára nem tudtam eldönteni melyikre lenne szükségem, minden tetves premium reseller boltba bementem függőségem csillapításaként basztatni az iPodokat, és a 27”-es iMaceket. Ma már csak utólag jut eszembe ilyesmi, ha egyáltalán. Egyébként tegnap délután 5 körül a Mom Parkban kolbászoltam, történetesen beszambáztam az ottani StarKingbe és megnéztem a retinás iPadet és oké, hogy szép a képe, de baz+, FORRÓ(!) a háta, annyira, hogy alig lehet tartani. Mondhatnám, hogy ja, persze, egész nap ment, de hogy van az, hogy a többi iPadnél ilyen tünet nincs, még a szaros Mininél sem. Utálom a retrosznoboskodást, de azért kurva kíváncsi lennék egy ilyen cucc kijött-e volna Jobs alatt? Erősen kétlem.

Samsung_Galaxy_S4_vs_Apple_iPhone_BEST_contentfullwidth..jpegAz iPhone 5 még mindig egy szép telefon és biztos vagyok abban is, hogy jó, de egyre kevésbé tartom indokoltnak az árat amit elkérnek érte. Nem is igazából a készülék, hanem a feeling miatt, amit az alma érzés mostanában biztosít. Régen az iPhoneban egy szelet isteni kreálmányt láttam, ma már csak egy telefont, ami egy árban van a konkurenciával, technikai tudásban ráadásul több ponton mögötte. Kicsit úgy érzem magam, mint amikor az ember kinő a Télapó meséjéből, a gond csak az, hogy az Apple ilyen típusú kiábrándulást nem engedhetne meg magának és sanszosan nem csak én látom így. Persze népszerű az Apple halálhírét kelteni időről időre, de azért mégiscsak furcsa, amikor a részvénypiacnak is kezd feltűnni, hogy egy technológiai megavállalat jópár éve semmi újdonsággal nem rukkolt elő, pedig annó erre évről évre képes volt - furcsa, hogy ez a szokásuk is egyszerre múlt el Jobs-szal.

Szóval nem tudom. Kezdek kiábrándulni az Almából, a vicc mégis az, hogyha egyszer eljutok odáig, hogy megvegyem életem első okostelefonját, az gondolkodás nélkül az iPhone lesz. Miért? Nincs ok, nincs racionális ok. Mert szép, meg jó, mert kell nekem ... talán ez utóbbi az, amit a Samsung telefonjában hiányolok. Sosem éreztem azt, hogy kifejezetten kellene nekem, tökmindegy a technológiai számháborúban mennyit vernek rá az Apple-re.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr425304193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HardRic 2013.05.20. 18:57:33

Az iPad 3 még Jobs idejében készült, csak Cook mutatta be, és már az is melegedett. Sajnos azzal a csíkszélességgel és belepakolt erővel nem lehetett megúszni, a fém ház meg csak közvetíti a hőt.
iOS7 már a küszöbön van, ha nem akarnak további piacot veszteni, muszáj az eddigi gimmickek helyett érdemleges újításokat is belepakolniuk. Példát vehetnének a Google-ről, az Android elmúlt verzióiban nem volt olyan új freature amit az ember ne használna szívesen a mindennapokban.
Egyébként érdemes lenne iPhone-on és S4-en túl is gondolkozni. A gyári Android hibátlan és elegáns a Nexusokon, de a Windows Phone 8 sem rossz, főleg a Lumiákon.

Zoly82 · http://www.otherworld.hu 2013.05.21. 07:10:16

@HardRic: A WinPhone csempe megoldása, meg hogy a szomszédos menüsor / menücímek "átlógnak" szerintem rémesen néz ki. Meg Windows alapú rendszer legfeljebb muszájból vennék, de ott még nem tartok :)

NeoCsatornaja · http://neocsatblog.mblx.hu 2013.05.31. 11:08:23

Ha jól látom eléggé hatott rád az Apple marketingje...
"Kezdek kiábrándulni az Almából, a vicc mégis az, hogyha egyszer eljutok odáig, hogy megvegyem életem első okos telefonját, az gondolkodás nélkül az iPhone lesz. Miért? Nincs ok, nincs racionális ok. Mert szép, meg jó, mert kell nekem ... "
Mikor az ember saját maga nem tudja megindokolni miért veszi azt az adott terméket szerintem egyértelműen a marketing számlájára írható.
Viszont ezen az alapon az iphone conept videókra is lehetne nyáladzani hogy hű ez milyen jó,kell nekem:D
Én azon a véleményem vagyok hogy vásárláskor érdemes tájékozódni és ha már ennyi pénzt rááldoz az ember egy telefonra(ami önmagában szükségtelen),akkor az minden tekintetben a piac legjobbjának,ár-érték arányban pedig kiválónak kell lennie.
Ebből a szempontból az S4-et esélyesebbnek látom,mert bár nem egy rá optimalizált rendszer fut rajta,van annyi erőforrása hogy ez ne zavarjon senkit,nincs akadása,gyors és kényelmes.
Ráadásul a hardver benne olyan brutális, hogy kb 1 évig még biztosan,bátran használható,egy normál igényű felhasználó számára is,talán még videó vágási célra is ideális,persze most csak az android appokra gondoltam.

d_dante03 2013.09.26. 13:25:02

Én Zoly mellett fogok kiállni, mert szerintem is van értelme megvenni egy iPhone-t, az árától függetlenül. Ha telefont akarnék venni (a sors iróniája, hogy épp akarok is), én is azt választanám, hogy gyűjtök, és veszek egy iPhone-t. Nem azért, mert jobb, mint a többi telefon, hanem mert, ahogy Zoly is írta, kell. Nem gondolom, hogy a marketing hatása lenne az, hogy valaki úgy akar megvenni valamilyen műszaki terméket (jelen esetben egy iPhone-t), hogy ne tudná megindokolni a szándékát. Szerintem az éppen elég indoklás, hogy nem tudja megfogalmazni az okot, hiszen ez azt mutatja, hogy annyi minden tetszik benne, illetve annyira szeretné, hogy nem tud kiemelni kis részeket, amik tetszenek belőle. Sőt, szerintem az nem jobb, ha valaki úgy vesz meg valamilyen terméket, hogy abból pár dolog tetszik neki, mert akkor lényegében megvesz egy iPhone-t azért, mert tetszik benne az UI? Persze ezzel nem azt akarom mondani, hogy az a jobb, ha valaki azért vesz meg valamit, mert nem tudja mi tetszik benne, de az egy egész kicsivel jobb, szerintem, mert akkor benne van még a meglepetés, hogy vajon milyen lesz. Míg ha tudod, miért akarod megvenni, az olyan... egyszerű, legalábbis szerintem. Ugyanígy vélekedek a többi Apple termékről is. Szerintem még mindig van valami abban, ha valakinek egy macbook-ja van, esetleg iPhone-ja, vagy iPodja, iPad-je. Mondom ezt úgy, hogy soha nem használtam még macintosh, illetve iOS-t se, és soha nem is volt a kezemben Apple termék. Szóval ha másért nem, emiatt nekem biztos különleges lenne, de ha valakinek volt már, akkor is, szerintem van valami különleges az Apple termékeiben. :)

2013.10.02. 20:58:54

Az Apple a Blackberry sorsára fog jutni, ha így folytatja.
süti beállítások módosítása