HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) gaming (3) GAMING (2) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Elbuktam a 14 napot, és mégsem!

Zoly82 2021.01.14. 10:57

Itt-ott megosztottam, de a lényeg, hogy két vasárnappal ezelőtt belevágtam egy 14 napos kihívásba, ami annyiról szól, hogy nincs chips, csoki, alkohol, édesség, gyorskaja, üdítő, süti, kenyér és cukor. Rólam tudni kell, hogy ilyesmire ritkán vagyok kapható, lényegében egyáltalán nem, de részben éppen ez keltette fel az érdeklődésemet, másfelől meg az hogy túl voltam a szilveszter-karácsony kettősön, amikor a plusszok inkább jönnek, mint mennek. Harmadrészt az is motivált, hogy az edzőtermek mostmár hónapok óta zárva vannak, szóval ha keretek közé akarom szorítani az alkatomat, akkor marad a kiegyensúlyozott étkezés és a napvégi séta.

eq4q3-jxmaa1kcv.jpgNem lesz nagy meglepetés a cím után, de ez a 14 nap végül nem jött össze. Nem pusztán azért, mert ebbe az idősávba beleesett édesapám születésnapja, amit azért illik megünnepelni. Nem, egészen más miatt, de előtte mesélnék arról amit tapasztaltam. Szóval véleményem szerint ennek a tesztnek nem az a lényege, hogy milyen fasza ezek nélkül élni, számomra legalábbis nem ezt jelentette. Mondjuk a kihívás nagy része eleve nem volt feladat, mert chipszet egyébként sem eszem. Gyorskaját olyan ritkán, hogy szinte egyáltalán nem. Sütit legfeljebb ha olyan péksüteményekre értjük, mint a pogácsa. Üdítőket az utóbbi időben kezdtem el inkább fogyasztani. Cukrot szinte egyáltalán nem, a kenyérvagdosáshoz meg lusta vagyok – irritál, hogy a mostani kenyerek forgácsolódnak össze-vissza. Szóval nálam az alkohol és a csokibevitel volt inkább kérdéses. Pusztán az ezzel való szembenézés is lelkierőt igényel, gondolom szükségtelen kifejteni miért. Szóval, bár elbuktam, de előtte azért tapasztaltam ezt-azt. Először is, amit átéltem messze nem biztos, hogy másnál is ugyanaz lesz. Szóval ezek nem univerzális tapasztalások és élmények, csupán a saját érzékelésem.

Azt vártam, hogy ettől valahogy lényegesen egészségesebbnek fogom érezni magam. Ezzel szemben azt éreztem, hogy 8-9 óra alvás után is úgy kelek fel, mintha másnapos lennék. Nem tudom ez minek tudható be, de mintha a szervezetem több évnyi kimerültséget akarna bepótolni minden egyes este. Lehetne azt mondani, hogy a kései lefekvés a ludas, de az az igazság, hogy rám/ránk amúgy sem volt igaz soha, hogy aznap megyünk aludni, hanem inkább ilyen fél egy – egy körül. Ez nem változott a challenge alatt sem, szóval egyszerűen csak kimerült voltam a kvázi 14 nap alatt.
Ezzel egyiedjűleg meglepő módon több időm lett esténként. Nem tudom hogyan, de valahogy az 19:00 – 01:00 időszakot sokkal beoszthatóbban éltem meg. Sikerült beillesztenem az olvasást, napközben összeraktam két IKEA szekrényt, amit (magamat ismerve) hétvégéig csak halogattam volna, volt időm lemenni Adrival sétálni, főztünk együtt, meg ilyenek. Valahogy sokkal minőségibb lett az időtöltés, mintha azt a gyomor mintájára a bor, meg a rágcsák töltötték volna ki.
Egy másik fejlemény az lett, hogy egekbe ugrott a teafogyasztásom. Természetesen cukor nélkül. Eleinte mézzel, utána már az sem. Szerintem egy nap másfél – két liter teát megiszom azóta is. Ez azért érdekes, mert az egész kihívás alatt nálam az alkohol kérdés volt a legtörékenyebb szempont. Nem akarok mértékekbe belemenni, de okom volt azt hinni, hogy itt fog megcsúszni az egész. Meglepő módon nem. Sőt olyannyira nem, hogy ezt a ritmust még sokáig tervezem folytatni, mert érzem egyszerűen hogy egészségesebb, tartalmasabbak a mindennapjaim nélküle és nem mellesleg olcsóbb.

Viszont volt valami, amin megbotlottam. Ez pedig nem más, mint a csoki. Nem is a csoki úgy általában, mert ha csak valamilyen csoki lett volna otthon, az nem hozott volna tűzbe. Szeretem az édességet, de ugyanúgy megvagyok nélküle, mint a gyorskaják nélkül. Viszont betege vagyok az oreónak. Főleg az oreós Milkának és mivel ezt tudja a család karácsonyra kaptam vagy három táblával. Így is komoly önuralomra vall, hogy huszonnegyedike óta tegnap bontottam fel az elsőt, de a tegnapi nappal úgy érzem hogy minden kifogást és magyarázatot elvesztettem arra, hogy szembenézzek vele: elbuktam a 14 napos kihívást. Viszont én nem így fogom fel. Számomra ez a kihívás egy remek önismereti tréning volt, hogy megismerjem önmagam és megismerjem a gyengeségeimet. Afféle belső utazásnak a létező leghasznosabb esemény volt és ebből a szempontból 2021 már egy jelentős tapasztalattal indul. Tudom mik azok a szokásaim / gyengeségeim, amivel szemben hatékonyan fel tudom venni a kesztyűt és mik azok, amik (egyelőre) erősebbek nálam. Szóval a 14 napomat elbuktam, de nem élem meg kudarcként. Sőt, képzeletbeli serleg helyett tükröt kaptam a végén. Nem vagyok maradéktalanul elégedett az eredménnyel, de végre látom mit kell tennem.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr7116387996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thief 2021.01.14. 15:19:32

A méz is többnyire cukor...Tehát hamarabb elment az a hajó....
süti beállítások módosítása