Hiszitek vagy sem, ez a kérdés folyamatosan téma a csütörtökönkénti összeüléseken. Hova tovább? Úgy értem, egy ici-pici kezdeményezésből az Otherworld.hu Élménymagazin 5 év alatt kinőtte magát az ország egyik legnagyobb YouTube csatornájává, mi voltunk azok akik itthon meghonosítottuk a GameTrailers-féle videókritikákat több platformra, ráadásul egy huszárvágással sutba dobtuk az összes felesleges számozást, értékelést, plussz-mínuszt, meg a járulékos marhaságokat. A recept olyan jól működik, hogy mi vagyunk a 9. legnagyobb feliratkozóbázissal rendelkező csatorna az országban, 2-3 naponta lépünk újabb ezer főt fölfelé és ehhez már lassan frissülnünk sem kell, hiszen az újak enélkül is közel félezer videóból tudnak tallózni.
Igen ám, de hova tovább? Ha egy nap mi is lennénk az elsők, akkor mi lesz?
Az új Otherworld.hu dizájn és szerkezet két év tervezésének volt eredménye. Dacára annak, hogy még mindig vannak hiányosságai a funkciók, amit elképzeltünk mögé idővel tökéletesen ki fogja szolgálni jövőbeli igényeinket még jópár évig. Viszont abban is biztos vagyok, hogy formai és tartalmi megújulásra is szükség van. Miért?
Tartalom:
Legyünk őszinték, videojáték és filmbemutatók vonatkozásában milyen lehetőségek vannak még? A saját hangunkat sikeresen megtaláltuk, a nézőbázisunk folyamatosan növekszik, de egyfelől ez a közeg szépen lassan eléri lehetőségének korlátait, másrészt immáron 5 éve létezünk ugyanebben a világban. Kevés. Ennél sokkal többre vagyunk képesek.
Az új - már meglevő - Otherworld.hu Élménymagazinnal új irányokba indulunk el. Komolyabb szerepet szánok például a Retroworldnek, amit hálistennek tehetséges kollegám, Archon vett kezelésbe. Ezen kívül nyílván új rovatokra is szükség van, de ezekhez is ember kell. Nem csak a kötelező kiegészítő rovatokra gondolok, mint mondjuk könyv, zene és hasonszőrű barátai. Merész ugrásra készülök, olyasmire, ami egy teljesen másik célcsoportot szólít meg, teljesen más nyelvezettel (és nem okvetlenül idegen nyelvre gondolok). Tartalmilag tehát fejlődnünk kell, ha nem is a konkurencia miatt - miattuk kellene a legkevésbé - de magunk miatt.
Tartalomhoz a forma:
Nem is annyira a tematikus ugrás jelenti a legnagyobb gondot, mert az csak megfelelő partner kérdése. Sokkal inkább a formai változás. 5 év alatt azért figyeltük a hazai internetes közösségekre gyakorolt hatásunkat kicsiben és nagyban és igen, látjuk azokat a lapokat, akik hasonló úton kívánnak bazírozni, amin mi is elindultunk.
Ezeket a próbálkozásokat mindenki el tudja helyezni a saját értékrendszerében, de az világosan látszik, hogy vannak hasonló kezdeményezések. Az más kérdés, hogy legtöbben egyszerűen nem értik, hogy nem pusztán a videók miatt szeretik sokan az Otherworldöt, de ez messzire vezetne.
Az viszont kétségtelen, hogy egy egészséges nyomásgyakorlás született, ami alatt el kellett kezdenünk újragondolni, hogy utóvégre mit is akarunk elérni, hova akarunk evolválódni a jövőben? Az úgynevezett konkurenciának 5 évre volt szüksége, hogy kitermeljen talán egy magazint, akik kizárólag videokritikákat gyártanak (és információink szerint születőben egy többmagazinos konglomeráció is). Fél évtized borzasztóan hosszú idő ... de eltelt. Véleményem szerint itt az idő továbblépni és már tudjuk is, hogyan.
Az Otherworld.hu Élménymagazin újgenerációs videóinak első bemutatkozására nem is kell már olyan sokat várni, sőt már kaptatok is belőle ízelítőt. A Halálhegy bemutatóban láttuk milyen élőszereplős anyagot vagyunk képesek rögzíteni és milyen technikai aparáttal tesszük mindezt. És ez még csak a jéghegy csúcsa. Theron következő anyaga - ami 2 héten belül látható lesz - terveink szerint olyan minőségi standardet fog állítani a hazai videobemutatók terén, ami újabb, minimum egy évtizedes előnyt fog jelenteni az Otherworld.hu Élménymagazin számára mindenki mással szemben.
Számunkra a jövő elkezdődött...