Tudjátok a film a beszédes Mély torok c. ’72-es pornófilm sztárjáról Linda Lovelace-ről, aki nem sokkal a film elkészülte után pornóellenes aktivista lett. A megmosolyogtató koncepció igazi szégyene, hogy olyanok forgatnak pornótémájú filmet, akik prűdebbek, mint a bodros kalapos vasárnapi misejárók.
A Boreman család olyan szinten konzervatív, hogy egy szem lányuk, a 21 éves Linda a családi szeretet szülte pszichoterrorban tengeti mindennapjait. Mondjuk nem is csoda, amikor az apukát az egykori T-1000-es terminátor alakítja (Robert Partick), az anyukát meg a jégcsákányos szexpszichopata szerepe óta vegetáló Sharon Stone. Szóval ilyen képmutató háttérrel indul az Amanda Seyfried alakította Linda, aki szinte belemenekül Chuck, a kéjenc kamionsofőrre emlékeztető kétes figura karjaiba, megtanulja tövig bekapni, ezt a tehetségét pedig hamar felfedezi az erre szakosodott filmipar. Az innentől kezdve Linda Lovelace művésznéven futó “artista” megismeri a pornó egy igen kellemetlen válfaját, amikor egymást váltják a farkak, ráadásul Chuckból is kibújik a pénzsóvár, erőszakos szemétláda. Linda Chuckban csalódva bűnbaknak teszi meg a pornóipart, holott az egyetlen aki kiáll mellette éppen a Mély torok c. kultuszfilm(?) atyja Anthony Romano (a Szex és New York sorozat Mr. Bigje).
Igen, a Lovelace egy eléggé kusza film, ami úgy akarja megtenni hősnek a sorsán változtatni képes főszereplőt, hogy mindeközben mintha nem lenne meggyőződve róla, hogy ő valóban a rendszer áldozata. A Lovelace másfél órájában nincs egy határozott ív sem, ami alapján igazán érdekelne minket a főszereplő sorsa, sőt még az idősíkok is meg vannak keverve. Hol egy cselekményfolyamot látunk, hol egy visszaemlékezéssorozatot, ráadásul van, hogy vegyítik a kettőt. A dramaturgia viszont abszolút nem indokolja ezt a fajta kavarást, így folyamatosan az az érzése az embernek, mintha nem is hozzánk beszélne a film, hanem valaki máshoz ... talán a Filmakadémiához?
A Lovelace egyetlen igazi érdeme az a sztárparádé, amit felvonultat. Hugh Hefner figurája is felbukkan a Mély torok premieren James Franco alakításában, de csak annyi időre, hogy lepippantsa Lovelace kisasszony. Hasonlóan nyúlfarknyi szerepe van Eric Robertsnek is, úgyhogy végülis megéri végigszenvedni a játékidőt. Igen, még nem beszéltem Amanda Seyfriedről, akin látszik, hogy mindent belead, hogy átérezzük a figura lélektani fájdalmait, de egyfelől ennek ábrázolásához alapból szar a film, másrészt szegény Seyfried finoman szólva nincs megáldva ehhez kellő tehetséggel.
A Lovelace igazi hibája azonban, hogy gyáva, nem szól igazán semmiről és nincs stílusa. Gyáva, mert úgy nyúl a pornó témájához, hogy amint történne valami azonnal elkapja a fejét a kamera. A téma egyik örök klasszikusa a Boogie nights nem finomkodott, mégsem kellett lemennie kutyába. Persze nem pornófilmet vár az ember, de a horrornál sem azt várjuk, hogy az ijesztő pillanatnál jelnetet váltsanak. Egyszerűen nem mer a Lovelace érdemben foglalkozni a (szex)filmiparral, mert túlságosan prűd hozzá. A másik gond a karakterek ábrázolásával, tágabb értelemben a film stílusával van. Ez leginkább a szülők ábrázolásán tettenérhető. Nincsenek árnyalatok, vagy csalódottak, vagy dühösek, vagy sírnak. Chuckot olyan gonosznak és romlottnak ábrázolják, hogy szinte már várjuk mikor kezd el világítani a szeme, miközben nem is érteni mit keres Lovelace figurája az események epicentrumában.
Ja, és a film csak két dologról feledkezik meg. Egyfelől, hogy mi a bánatos isten nyiláért lett kultfilm a Mély torok ... mert gondolom nem a kardnyelő technikáért, ha pedig mégis az igen érdekes kérdéseket vetne fel. Másfelől Lovelace pornóellenes aktivitását is kivégzik annyiban, hogy írt egy könyvet és nyilatkozott egy tévéműsorban. Ez a pornóellenes aktivitás Amerikában? Mintha hiányozna a film egy meghatározó hányada.
Végeredményben a Lovelace egy bőségesen kihagyható film egy olyan nőről, akinek a 17 napos pornó aktivitása pont annyira nem jelentett semmit, mint az azt követő aktivitása. A készítők szándéka ellenére igazából egyetlen valódi üzenete van a filmnek, miszerint aki k.rvának áll ne csodálkozzon ha megdugják.