Papíron azért nem tűnt ilyen hosszúnak ez a hónap. Mármint rövidnek. Mármint sűrűnek.
Tudtam, hogy lesz 3 fontosabb megjelenés, ami az én osztályrészemül jut, részint platformspecifikus okokból. Rare Replay, MGS V és most a Forza 6. Egyik sem két nap alatt összedobható bemutató, de azt nem hittem volna, hogy kitöltik a szeptemberemet.
Konkrétan amikor megkaptam az MGS V-öt még nem végeztem a Rare anyaggal. És már elkezdtem a The Phantom Pain-t, mikor befutott a Forza Motorsport 6. Ja és még egy indie kód is landolt nálam. Ilyen jellegű játékáradatra máskor év végéig kell várni, de már az ősz eleje is izmos lett.
Ritkán szoktam emiatt panaszkodni, de néha azért el bírnám viselni, ha a nagykiadók is észrevennék, hogy a tesztek / kritikák / bemutatók készítői is emberek, bármennyire is mutasson mást a külső. Még abban tudok reménykedni, hogy az október tényleg nem tartogat extrém meglepetéseket, mivel a Rock Band 4 / Guitar Hero Live páros jöttét más címek nem tarkítják … mármint hó végéig, mert akkor viszont Halo 5, meg Assassin’s Creed Syndicate és nem is annyira a Guardians nyugtalanít, mint az új AC (ami valószínűleg megint 30-40 órányi gameplay lesz, aminek az első negyede-harmada mozgáskoordinációs tutorial). Novemberben pedig Shirin fogja átélni ugyanezt, csak neki fél tucat játék fog jutni és december 1-el már állhat is neki a szintén open world, azaz szintén 30-40 órás Just Cause 3-nak.
Valamiért az az érzésem, hogy a kiadók a csatornákat szivatják, de azt sem igazán tudom elképzelni, hogy ez üzletileg megérné. Az MGS V kapcsán már hangot adtam abbéli balsejtelmemnek, hogy egyes kiadók igenis arra apellálnak a játékaik hosszával, hogy a tesztelők a jelentősebb hiányosságokig ne jussanak el. Sőt, a játékipartól távolabb eső területeken, jelesül az autóiparban is pont a napokban derült fény a Volkswagen ettől sokkal súlyosabb disznóságára is. Szóval egyre többen fedezik fel, hogy a tesztek akkor a "legjobbak", ha a kritikus saját maga dobja be ilyen-olyan oknál fogva a törülközőt. Így nem kell megvenni, megfenyegetni. Önként és dalolva dönt úgy, hogy köszönöm, ennyi volt. Ezt a legkönnyebb a tesztelés időigényességével, körülményességével elérni. És vissza is kanyarodnék a játékokhoz.
Most komolyan! November 3 és 17 között, azaz két héten belül jelenik meg a Fallout 4, a Black Ops III, a Need for Speed, az Anno 2205, a Rise of the Tomb Raider, a Starcraft II Legacy of the Void és hogy mást ne mondjak a Star Wars Battlefront??? Pontosan milyen prioritási lista alapján várják azt a játékostól, hogy válasszanak? Miért kockáztatja bármelyik kiadó, hogy a bőség zavarában az ő címe húzza a rövidebbet? Komolyan azt várják, hogy a 200 fős újságírógárdával dolgozó szerkesztőségen kívül senki ne tudja ezeket a játékokat időben bemutatni? Mert ezek mindegyike bivalyerős cím, de nem valószínű, hogy tömegesen lesz pénzük a gamereknek mindegyikre, ahogyan pl. az Élménymagazinnak is véges a kapacitása. Pláne év végén.
Én egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy egyik-másik bemutatónk át fog csúszni 2016-ra, mert október vége sem lesz egy matyó hímzés és december elején is lesz egy utolsó körös játékos hajránk. És bármilyen hihetetlen mi is emberek vagyunk és szeretnénk nem emberi roncsként köszönteni a karácsonyt. Miért érzem azt, hogy minden év vége olyan, mint egy koleszos férfiasság próbája? :)