HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) GAMING (2) gaming (3) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

A Youtube reklámok és a gyorsabb ló

Zoly82 2020.10.15. 14:57

youtube-generic-hero.pngTegnap a Beszélgessünk során szóba került, hogy a hosszabb videóinkat mostanában rendre megszakítja a Youtube reklámokkal. Ez nyilván kellemetlen, hiszen a kereskedelmi tévés gyakorlatot idézi, ráadásul ez egy 10 perc hosszú videónál is átélhető már. Ezt senki sem szereti, jogosan merült fel, hogy oldjam meg. Aztán bevillant, hogy ... gondoljuk már ezt végig egy picit, hiszen erre van megoldás.

  1. Az egyik megoldás, hogy előfizet az ember Youtube Premiumra. Ez annyit tesz, hogy havi 1790 forintért megszabadulsz a bosszantó reklámoktól, amik megakadályoznak a kedvenc tartalmaid fogyasztásában.
    Őszinténszólva, ha lenne ilyen szolgáltatás a kereskedelmi televíziózásnál, akkor már a fél ország rávetette volna magát, hogy az amúgy is közel három órás Gyűrűk ura részeket ne nyújtsák el másfélszer olyan hosszúra. Most azt hagyjuk hogy tévé előfizetésre ennek a többszörösét fizetjük ki havidíjban, amiért cserébe még bámulhatjuk az egyre szebben mosó Persilről szóló reklámokat is. És akkor kérdezik miért áramlanak át a fiatalok Youtube-ra...
  2. A másik lehetőség, hogy előfizettek Patreonra. Ez már havi 1 dollárért, azaz valamivel több, mint 300 forintért elérhető és mivel az ide kerülő videók úgynevezett unlisted státuszban vannak és reklámok csak a publikált anyagokra kerülnek még jobban is jártok, mint a Youtube Premiummal, arról nem is beszélve, hogy pár nappal korábban láthatjátok a videókat, mint mások.
  3. A harmadik lehetőség hogy fellőttök valamilyen ad blockert. Ezzel most nyilván magam ellen is beszélek, hiszen mi a Youtube-on futó bevételeket tudjuk monetizálni és ebből vannak a bevételeink (ami tudom, hogy Magyarországon felér egy gyerekgyilkossággal), de ha valakit ez ennyire zavar, akkor tudom ajánlani.

Szerintem bőven gazdag a választék ahhoz, hogy akinek az idegeire mennek a reklámok, az akár ingyen, akár egy doboz cigi árának a harmadáért kivédhesse ezt a kellemetlenséget. Viszont az már egy kicsit felbasz, amikor valaki a fenti három lehetőség egyikére sem képes/hajlandó de ahhoz azért van arca, hogy rajtam kérje számon miért nem teszek ellene valamit. Mert az ő kényelmes világképét felzaklatják a reklámok. De azt nagyjából hasonló gavallérsággal szarja le hogyan és mennyiből készülnek az Otherside epizódok, amiből elvár havonta minimum egyet. Hogy valaki munka mellett/helyett rakja össze a szabadidejében a Gorefestet. Vagy hogy mennyi idő és energia elkészíteni egy film-, vagy játékkritikát. Ha megerőltető, akkor ne csináld! De ha csinálod, akkor az nekem egy fillérembe ne kerüljön! Örülj, hogy egyáltalán nézem a videóidat, bazmeg! - hangzik nagyon dióhéjban a magyar mentalitás. Ez az önmagától a padlás külső pereméig elszállt, cinikus tónus. Az nem zavarja, hogy az online-filmeken a kamerás lófasz mozik megnézéséhez is tengernyi pop-up ablakon át vezet az út. De az, hogy a Youtube videót megszakítják reklámokkal, az már annyira komfortzónán kívüli élmény, amiért a kurva anyját a tartalomgyártónak. Tök fura, hogy ezek a fazonok ilyen nagy szájjal miért nem állítanak oda a pékség elé reggelente. Megnézném amikor előadják ezt a habitust, hogy örülj, hogy egyáltalán innen kell a zsömle, nehogy már még fizessek is érte te fasz, szerinted a jelenlétem nem ér fel egy ingyen reklámmal?! Abszurdan hangzik? Szerintem is. A különbség, hogy a reggeli bevásárlásra ritkán van kézenfekvő alternatíva, a fennálló helyzetre a Youtube-on viszont nagyon is van.
Egészen elképesztő az a gondolatmenetbeli súlyos(!) defekt, hogy míg nyugatabbra úgy tekintenek a szponzoráció meglétére és a videók előtti/közti reklámokra, hogy keres vele a tartalomgyártó, tehát ha ez az egész folyamat neki is megéri nagyobb esélyem van arra, hogy a jövőben is kapok tartalmakat, addig itthon ez a folyamat azt jelenti egyesekben némá’, pénzt akar keresni rajtam ez a jutuber geci, há’ nehogymá’.

youtube-companion-ad_1.jpg

Valahogy ugyanaz a retorika érvényesül ebben az esetben, mint a hajléktalanokkal szemben. Még oda se ért hozzánk, de leszegett tekintettel, fejrázás kíséretében jelezzük, hogy nincs pénzünk. Valahogy az embereknek meggyőződésük, hogy nekik semmi szerepük nincs abban, hogy a rendszer hogyan működik. Az úgy létezik. Az úgy valahogy van. A Youtube is csak úgy létezik. A rajta lévő videók is csak úgy vannak. Ezek bonyolult folyamatok, nem is akar belegondolni, hiszen a fogyasztói pszichológia egyik százszor aláhúzott tézise, hogy még véletlenül se gondolkozz. Engedj a plakátok és hirdetések csábításának és fogadd el: hogy neked a rendszer terméke az JÁR! Ez az egy megingathatatlan sarokpont alkotja a világképüket. És ha bárki kérdezné, ja, pénze az nincs rá. Miért kéne, hogy legyen. Hát a tartalom az nem csak úgy van? A tartalom az nem csak úgy létezik? Viszont ugyanez az ember pár órával később meglátja, hogy az új iPhone kamatmentes részletre lesz kapható a legközelebbi szolgáltatónál és ha így "utánagondol" azért az egy nagyon jó ajánlatnak tűnik. Lehet mellécsap egy 20 ezres MagSafe tokot is. Mert megérdemli.
Nem akarok senkinek a zsebében turkálni, de nem fura, hogy míg egyik oldalon tudomásul vesszük azt, hogy egy terméket kapunk a pénzünkért, addig a másik oldalon azt hisszük, hogy a médiatermékeket a Jézuska hozza azért, hogy csillogó szemmel vessük majd rá magunkat? Nem érezzük azt, hogy kurvára fordítva ülünk azon a lovon?

doritos-youtube-example.png

A közösségi média – minimum – kettő pont nullás állapotánál járunk, amikor már nem arról van szó, hogy milyen király mémeket tudunk küldenki egymásnak a Facebookon, meg nézd milyen menő, ha feltöltök egy képet megjelenik Instagramon. Hanem hogy a közösség képes-e életben tartani felületeket, amiknek a véleménye számára bármiféle relevanciával bír. Ki kéne lépni ebből az áldozati tetszelgésből és végre észrevenni, hogy a fennálló helyzet nem átok, hanem lehetőség. Lehetőség nekem például, hogy főállásban végezzem a munkámat – tehát videókat gyártsak NEKTEK! - és lehetőség a közösség számára is, hogy az Otherworld ne a nagykiadóktól/multiktól függjön. És az a vicc, hogy ehhez még feltétlenül fizetnetek sem kell, sem a Youtube-nak, sem Patreonon. Ugyanakkor akinek nem ér meg havi 300 forintot, hogy ne lásson reklámokat, azt erősen kétlem, hogy ténylegesen zavarják a reklámok. Végezetül annyit mondanék, hogy Henry Ford egyszer azt mondta "ha megkérdeztem volna az embereket, hogy mit is akarnak, azt mondták volna, hogy egy gyorsabb lovat". Sanszosan ma nem lenne autónk. Ennyi...

Címkék: közösség reklám youtube patreon ad blocker youtube premium

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr5116240268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2020.10.15. 16:01:57

"némá’, pénzt akar keresni rajtam ez a jutuber geci, há’ nehogymá’."

Pontosan. Sajnos egyesek fejébe túlságosan beleégett az a marhaság, hogy minőségi tartalom az ingyen elérhető. Ez egy mese. Legfeljebb a fanatikusoktól és egy ideig, aztán ők is ráébrednek arra, hogy ez nem tarható gyakori megjelenés mellett. Mert a lelkesedés is szabadidőbe kerül.

Tehát az ingyenes tartalom az, hogy vagy az időddel fizetsz érte - ez a reklám - vagy akkor fizess érte mással, amit úgy hívnak pénz. Ugye, az idő pénz. De hát a hazai fillérbaszó mentalitást sajnos túl jól ismerem.

Egészen megdöbbentő az, hogy a kb. 250 ezer feliratkozóval bíró Otherwold összevissza 266 patreon támogatóval bír és ebből jön ki 368 USD. Az átlagos támogatás 1,38 USD/fő. Tehát szinte mindenki havi eg dódóval száll be. Bevallom én is csak annyival, csak én nem pattogok, hogy így a reklám meg úgy a reklám. Meg YT premium előfizetős is vagyok. Ja, így nincs reklám. Ennyi.

Viszont mit jelentenek a fenti számok? Erős saccolással minden ezredik (!) feliratkozó hajlandó kb. havi gombóc fagyi vagy két csomag rágó árát rászánni erre. De mégis, sok néző arca sokszor akkora, hogy nem fér be a kommentboxba...

Mondjuk ez egyben sanszosan az igen fiatal átlagéletkorú közönséget takarja, ami egyre inkább érződik több komment "színvonalán is."

Viszonyításképpen nézzük meg az IDDQD blog/Checkpoint támogatói oldalát. 261 támogató és és 1200 USD/hó. Ez 4,6 USD/fő. Ez, több, mind 3-szor több egy támogatóra eső összeg. Már ez is önmagában indikatív. Mi a durva? Mindez úgy, hogy az átlagos adások megtekintés száma 5-6 ezer hallgató a Soundcloudon és néha van 10 ezer feletti meghallgatással bíró adás.

Nagyon erős a kontraszt. Csak nem arról van szó, hogy az idősebb rétegnek van pénze és meg is érti azt, hogy mibe kerül az alkotói munka időben és hajlandó fizetni legalább egy részük a tartalomért?

Szóval az összes reklám miatt vinnyogónak üzenem, hogy ha nincs havi 400 Ft-ra arra, hogy ne nézzen reklámot, akkor ő...

rossz
hobbit
választott

A YT premium ráadásul családi formában is elérhető, én is így vagyok tesóval. 2700 HUF/hó és három fiók vonható be. Tehát ha többen dobják össze még ennyi sem kerül.

Ha meg fillérbaszó tetszik lenni, akkor lehet csendben maradni és idővel fizetni a minőségi tartalomért.

Uff.
süti beállítások módosítása