Mióta az Otherworld elindult azóta visszatérő téma, hogy mi alapvetően játék-, film-, vagy techmagazinként tekintünk magunkra. Rendre hárítottuk a kérdést az Élménymagazin jelzővel, de arra jöttem rá, hogy még az ezzel dobálózók sem mindig értik, hogy ez mit jelent. Úgyhogy elkezdtem tematikusan nézni a tartalmainkat. Függetlenül attól, hogy minden témakörünket imádom és szeretem, mégis érdekelt a nézettségi mutatók mit mondanak.
Nos, ezek alapján idén összesen egy videónk lépte át a bűvös 100 ezres határt, ezt pedig a Deadpool volt. És ahogy a dolgok állnak a soron következő másik három idei esélyes is film lesz. Nevezetesen a Démonok között 2, az Öngyilkos osztag, a Zootropolis, de a 80 ezres tartomány fölött áll már az Amerika kapitány is. A legerősebb játékbemutatónk ezzel szemben az Uncharted 4 volt, 71 ezerrel. Majdnem 10 ezerrel áll a Doom előtt. A DOOM ELŐTT!!! Ha ezt valaki tavaly ilyenkor mondja nekem szerintem körberöhögöm.
De persze a megnyitás még önmagában nem számít. Melyik videó kapta például a legtöbb lájkot? Nos, itt már vegyesebb a kép, de ha csak az ezer fölött lájkolt videókra szorítkozom, akkor szinte holtversenyben, de 7:6 arányban vezetnek a játékok. És még csak személyre szabottságot sem lehet mögé látni, hiszen ebben aztán szinte mindenki cikke ott figyel.
A pártok és kormányok mindig gondban vannak azzal, hogy a döntéseik mennyire rezonálnak a lakosság szándékaival. Ennek mérésére találták ki a különböző felméréseket, mint például a hamarosan esedékes népszavazást is. A Youtubeon kicsit más a helyzet. Mindent látunk. Pontan követhető mit néznek a legtöbben, azt mennyire szeretik, stb. Éppen ezért nincs értelme külön pollt készíteni erre.
Mi derül ki ebből a chartból? Az, hogy a filmes profilunk nagyon is felnőtt a játékokhoz, sőt, bizonyos értelemben le is hagyta már. Három éve még elsődlegesen játékmagazinként tekinthettünk magunkra, de nagyon úgy fest, hogy ezt a szerepet lassan átveszik a filmek.
A jelenség mögött – megint csak szerintem – az áll, hogy az OW nem reagált érdemben azokra a hullámokra, amik idő közben eluralkodtak a neten. A reakcióvideók / let’s play / gameplay csatornák gombammód elszaporodása mellett, mi apróbb kilengéssel, de megmaradtunk a magunk műfajánál. A filmbemutatók világa nem ment át ilyen erős változáson, kis túlzással ma is azok a csatornák a legnézettebbek Youtube-on, akik 2-3 éve. Nem jelent meg új formula, maradt minden a régiben.
Ami meglepőbb, hogy techben is egyre erősebbek vagyunk. Régebben a 20-30 ezres techbemutatóknak is úgy örültem, mintha karácsony lenne. Ehhez képest idén már a G5 bemutatónk is 63 ezer fölötti megnyitást produkált másfél hónap alatt (ezzel egyébként ő is elverte a Doomot).
Mielőtt itt bárki téves következtetéseket vonna le, ennek a blognak és a fenti számoknak nem egyenesági következménye, hogy a játékokat mostantól droppoljuk. Sőt! Hiszen ezzel indultunk el, szeretjük a videojátékokat és nyílván nem azért kezdtünk bele a streamekbe, hogy még frissebbek lehessünk, mint egyébként. Egyszerűen csak reagálni akartam egy olyan tendenciára, amit szerintem e bejegyzés nélkül is mindenki lát.
ui.: közben két újabb meglepetés-rekroder is született a témában. Két hét alatt átlépte a Suicide Squad a 100 ezres megnyitást, míg a No Man’s Sky az 1800 lájkot :)