Kiderült, hogy a Nintendo NX valójában Nintendo Switch lesz. Az új konzol még márciusban piacra lesz dobva és az egész koncepció leginkább a Wii U vonal továbbgondolásának érződik. Viszont bennem maradtak kérdések. Mégpedig…
- Rendszerspecifikáció
Azt pontosan tudjuk, hogy a Nintendo nem szokott plusz köröket futni erősebb hardverért. Nem tette a Wii-nél, sem a Wii U-nál. Ám ami bejött előbbinél, az egy generációval később visszaütött.
Azt tudjuk (jelzem azt sem a Nintendotól), hogy Nvidia Tegra chip fogja hajtani a rendszert, ellentétben a Sony és a Microsoft AMD megoldásával. De bővebbet erről sem tudni, pedig nem ártana némi rálátás mégis milyen teljesítményre számíthatunk multiplatform címek esetén.
- Akkuidő / üzemidő
Az tisztán látszik, hogy a Nintendo igyekszik továbbgondolni azt, amit a Wii U-val elkezdett, vagyis az otthoni játékaink hordozhatóvá tételét. Hogy ne pusztán a klotyóig lehessen magunkkal vinni a Zeldát, hanem mondjuk repülőre, vagy a kocsi hátsó ülésére is egy hosszabb útra.
A kérdés szerintem adja magát. Mennyi ideig fogja bírni a lecsatolt kijelző egy töltéssel? Ha nekiállnánk vadul Doomozni, egy óra után megadná magát az akku, vagy két óra múlva is röhögve tolhatjuk a Deathmatchet?
Ezzel csak annyi az aggodalmam, hogy a Wii U kijelzős kontrollere annó úgy tudott 3-5 óra üzemidőt, hogy számítási teljesítményt lényegében alig kellett végeznie, csak megjelenítette, amit a bázisállomás kiszámolt. Ha az új „tablet” egyben egy teljes értékű konzol is lesz, akkor az elsősorban az akkut fogja próbára tenni…
- Ez tablet vagy csak egy kijelző?
Na nem mintha ezt a funkciót nem lehetett volna hanyagolni a Wii U-ból is, de mégis felveti a kérdést, hogy a Nintendo Switch hordozható állapotban érintőkijelzős-e? Esetleg lesz hozzá stylus? Giroszkópos vezérlés? Egyáltalán használható lesz-e tabletként más területekre? Például netezni? E-mailt írni? Esetleg fotózni?!
- Online szolgáltatások
A Nintendo ebben hagyományosan gyenge volt. A Wii (U) érát úgy húzták ki, hogy szinte minden multiplayer irányú kezdeményezésük inkább megmosolyogtató volt. Azt pedig ismerjük, hogy még a kiotóiak belső fejlesztései is hemzsegtek a megjelenéskori online gondoktól. Van rá esély, hogy ezek a gondok a Switchre varázsütésre megoldódnak, de az eddig tapasztaltak alapján ezt egyelőre kétlem.
- Átjárhatóság
Nem csak a visszafelé kompatibilitás kérdéses, hanem hogy a Switchre érkező játékok megjelennek-e például Wii U-ra is? Esetleg lesz-e olyanra lehetőség, hogyha megveszek valamit Wii U-ra, akkor megkapom Switchre is és fordítva? Vagy a Wii név elhagyásával ezt is elfelejthetjük?
A Switch Game Cardot fog használni, vagyis teljesen elhagyja az optikai meghajtót és hasonló kártyás megoldást fog támogatni, mint a 3DS? Ez felveti annak a kérdését, hogy a Switch fogja-e támogatni a 3DS címeket?
- Belső memória / háttértár
Hova kerülnek mentésre az állásaink? Egy belső háttértárra, vagy valahova a felhőbe? A konzolos mentések néhány játék esetében elég durván el tudnak szaladni, így 1-2 GB belső tárhely szóba sem jöhet. Fog támogatni külső háttértárat? És ha igen, azt hogyan tudjuk rákötni a kijelzőre? Vagy mindig meg kell határoznunk előre melyik játékot tervezzük magunkkal vinni az útra? De akkor a hozzá tartozó mentéseket honnan érjük el? Ez indokolhatná a felhőt, de egyelőre ez inkább csak spekulálás.
- VR, 4K, HDR?
Három kifejezés, ami 2016 végén a két másik konzolt is kísérti. Azt nem tudjuk, hogy a Nintendonál dolgoznak-e belső fejlesztésű VR eszközön. És mivel ezzel kapcsolatos pletykákat sem hallottunk, így nagyobb esély van rá, hogy nem, mint hogy igen. Ettől függetlenül nem kizárt, hogy a Switch (asztali állapotban) támogatni fog külsős VR eszközöket, mint a Rift, a Vive, vagy akár a PSVR. Ez viszont azt feltételezné, hogy legalább olyan erős a benne lévő vas, mint a PS4-ben.
A 4K egy érdekesebb kérdés, hiszen azt a két rivális konzol csak felskálázva tudja, de a Switchről nem tudni még ezt sem. Feltételezve, hogy lesz VR támogatása (ha egyáltalán!) akkor elvileg a 4K képmegjelenítés sem állhat messze tőle, sem a HDR támogatás. De természetesen még ezekről sem tudunk semmit…
- Kontroller méret
Pontosan mekkora lesz az a kijelző? Mert az oldalt fel/lecsatolható Joy-Con kontrollerek mérete alapján egy felnőtt ember számára ezek őrült aprók lesznek, vagyis a használatuk is inkább kényelmetlen. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy valóban jól szórakozzon valaki egy helyi versenyben, akkora kontrollereket markolászva, ami alig nagyobb egy Mars szeletnél.
- Exclusive címek
Az örök kérdés. Milyen játékok lesznek rá? A Mario-Zelda-Donkey Kong-ésatöbbiszar felállás mellett. A Wii U-ra volt Zombi U, Bayonetta 2, meg még pár húzócím. A Switchre egyelőre nem látni ezeket a neveket. Azt tudjuk, hogy az Activision/Blizzard dolgozik valamin, de nem tudni, hogy ez új IP lesz, vagy egy meglevőnek a portolása. Ha tippelnem kéne ez utóbbi, de szűk fél évvel a megjelenés előtt jó lenne ezekről is tudni valamit…
- Ár???
Valahogy nem tudom összepárosítani egy konzol premierjét azzal, hogy lemarad mellőle az ár.
Tekintve, hogy a premier márciusban lesz, így a nagyobb üzletek már nyílván tervezik a beszerzést, tehát ha a Nintendo hallgat is, számos forrás létezik, ahonnan kiszivároghatnak a fontosabb részletek. Többek szerint a Switch 350 dollár/euró áron kerül majd piacra, azaz nagyjából a PS4 / Xbox One árán. Ez persze még változhat, de közelítésnek elég korrekt.
Összességében tehát bejelentették a konzolt, de olyan „apróságok” maradtak függőben, amit a Nintendo nyílván az elkövetkező hetekben készül tisztázni a nagyérdemű felé. Azért remélem a Microsoft nem hasonló aprólékossággal készül majd leleplezni az Xbox One Scorpio-t…