HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) gaming (3) GAMING (2) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Eddig tudtam védeni a Youtube-ot!

Zoly82 2018.01.19. 12:19

2_2.jpgSzinte már kínosan közhelyes az a tézis, mely szerint a Youtube egyre szarabb felület, nem szolgálja a nézők és a tartalomgyártók érdekeit, hátrányára változik, stb. Én úgy érzem az utolsó sáncon túl is kitartottam amellett, hogy ezek a panaszok és kritikák egy felfújt problémaegyüttes, ami inkább csak nézettebb csatornáktól érkező, de kisebbségi zajongás, aminek nagyobb a füstje, mint a lángja. De a Google itt nem állt meg és a jelek szerint az utolsó sáncon túl kitartókat is meg akarja győzni arról, hogy a Youtube semmire sem jó. Sikerült!

Kezdődött az egész azzal, hogy módszeresen megszűnt a csatornára feliratkozóknak az automatikus kiértesítés a frissen feltöltött videókról. Ha ezt akartuk, akkor be kellett kapcsolni egy kis csengettyűt a Subscribe gomb mellett, mintha a feliratkozási szándék nem lenne kellően egyértelmű, hogy az adott tartalom érdekel minket. De
- egyfelől ezt még tudtam védeni azzal, hogy a robot- és az időközben inaktív feliratkozókat akarják ezzel szűrni, meg aztán a Facebook is élt már ezzel a trükkel, miszerint nem elég lájkolni egy oldalt, be kell kapcsolni a követést is.
- másfelől kicsit hisztiszagúnak tűnt a dolog, mert több ismerősöm máig kapja folyamatosan az OW videók feltöltéséről az infót, pedig nem „csengettyűztek” semmit. Szóval ezzel nem volt gondom.

Nagyjából ezzel egy időben rászabadították a tartalomgyártókra a nem családbarát tartalomra vadászó különítményt. Ez a fajta korlátozás elvileg manuálisan kerül rá minden videóra, ami nem felel meg a Youtube / Google vállalati értékeinek. A rendszer lényege, hogy ellehetetleníti a monetizációt (bevételszerzést) az adott tartalmon. Persze lehet ellene fellebbezni, konkrétan egyetlen nevetséges pipa elhelyezésével, mely során az esetek zömében néhány napon belül megszűnik ez a szankció, alkalmasint olyan tartalmakon is, amikre egyébként járna.
1_3.jpgEz ellen is egetverő hiszti volt, de én még ezzel is meg tudtam békélni, bár megértenem nekem sem sikerült egy olyan manuális(!) ellenőrzés során szerzett büntetést, amit utána manuálisan(!) le lehet vetetni. Érdekes statisztikai kuriózum, hogy ez a (elsősorban bevételszerzési) korlátozás rendszeresen a publikálás napján érkezett meg a videókra és úgy 2-3 nap után tűnt el, amikor köztudott, hogy a frissen kikerült videók a nézettségük-, így a bevételük legnagyobb hányadát az első 2 napban generálják. Ez a büntetés válogatás nélkül érkezett vlogra, játékbemutatóra, filmbemutatóra, hardverszektorra, Gorefestre, Othersidera, az Élménytábor bemutatójára, bármire. Egyértelmű volt, hogy észszerű indokok híján arra megy ki az egész, hogy minél kevesebb bevételt realizálhasson a tartalomgyártó. Ezzel együtt is lenyeltem a jelenséget, mert az utóbbi időben ettől függetlenül is egész jól álltunk monetizáció terén. Mármint nem jól, de egyel korábbi évhez képest határozottan jobban. Ez volt egyébként az utolsó utáni sánc! Jól mutatja ezt a folyamatot, hogy a tartalomgyártók szüntelen - pénzügyi - csesztetése időközben AdPocalypse néven került be a köztudatba. A legújabb támadás a tartalomgyártók ellen viszont pár hete érkezett meg...

A Google-t november végén elővették azzal, hogy mindennemű korlátozás nélkül hagyja burjánzani felületén a pedofil jellegű tartalmakat és emiatt jelentős mennyiségű szponzorációs pénzt vonnak ki a Youtube-ból a multik. A vicces az egészben egyébként, hogy nem kifejezetten a feltöltött tartalommal volt a gond, hanem az azokra érkező kommentekkel. Pl a fiatal 6-7 éves forma kislány, aki éppen a tündéres ruhájában vesz fel egy vlogot, és a kommentszekcióban már elburjánzanak a legsötétebb emberi ösztönönök. Ez egy komplex probléma (magánvélemény, én nem engednék senkit videózni 18 éves kor alatt), de a Google nem igazán érezte annak, úgyhogy mindennemű mérlegelés nélkül megkezdődött egy iszonyú nagyszabású megtorlási művelet, aminek a részleteit most nem ecsetelném, de a lényeg az, hogy mostanra a platformot sikerült gyakorlatilag végérvényesen hazavágni. A videómegnyitás van ahol a tizedére(!) esett vissza, de nálunk is feltűnő, hogy egy nap alatt míg a film- és játékbemutatóink magabiztosan átlépik a 20 ezres megnyitást, jelenleg ez az érték bőven 10 ezer alatt(!) van. A monetizációt pedig egészen egyszerűen megvonták a tartalomgyártóktól. Gyakorlatilag sikerült rászabadítani az utolsó sortüzet a videósok bárkájára és kísértethajóvá bombázni azt. Mindezt úgy, hogy a Youtube – ahogy fentebb említettem – már korábban sem volt hibátlan. Számtalan tartalomgyártó van, aki az életét, a megélhetését és az egzisztenciáját tette fel arra, hogy videós tartalmakat gyártson magas szinvonalon a közönségének. Rengeteg „jutuber” megélhetését tették ezzel kockára és tették sikeresen az ellehetetlenítés pályájára többek között az Otherworldöt is. Tulajdonképpen mostani formájában indokolatlanná vált a Youtube felületünk eddigi formában történő használata, mivel nem érjük el a közönségünk töredékét sem. Persze van igérvény arra, hogy a Youtube ezt meg fogja oldani, mert valamit elb.sztak az új algoritmusokkal, de a) elég szkeptikus vagyok ezzel tekintve, hogy a korábbi hiányosságokat / téves döntéseket sem sikerült orvosolni, b) csak egy példa, december közepén kipattant a botrány, hogy a régi iPhone készülékeket az Apple tudatosan lassítja, ma pedig bejelentették, hogy jön az update, amivel ez „butítás” kikapcsolható. Szóval nem akarom elhinni, hogy egy központi felhőszolgáltatás kiigazítása ennél tovább kell, hogy tartson. Ha pedig igen, az egy elég sokrétű problémát vet fel. Nem akarok messzemenő következtetésekbe bocsátkozni, mert fogalmam nincs mi zajlódik a Google-nél, de a Youtube-on végbement folyamat alapján hajlamos vagyok általánosítani, hogyan viszonyul a Mountain View-i vállalat a felhasználóihoz.

3_2.jpg

Azt az információt kaptam a partnercégünktől, hogy a Google jelenleg dolgozik az ügyön. Mivel a hatás globális, talán a magyaroroszáginál fontosabb felhasználók hőbörgése előbb eljut a megfelelő fülekbe, mint az enyém. De az elmúlt hetek tapasztalata alapján (és ez már a magánvéleményem) egyértelműsíthető, hogy a Youtube-ot már nem lehet komolyan venni. Egy olyan közegben, ahol – sajnos a magyar közéleti gyakorlattól annyira nem idegen módon – hirtelen felindulásból, mindennemű mérlegelés nélkül, szakmaiatlan döntések születnek, egyszerűen nincs helye a bizalomnak. A Youtube-nak nagyon gyorsan vissza kéne szereznie legalább a pár hónappal ezelőtti állapotát, hogy ne meneküljön el róla még az is, aki eddig nem tette. De sokkal inkább lenne szüksége egy orbitális változásra, mert a Google egy szemétdombot csinált belőle, ami nem érdeke senkinek – még a Googlenek sem. Utóbbi miatt gondolom, hogy igazából a vállalat sem tudja, hogy mit csinál.

Szóval a magunk részéről a jövőben fel fogjuk tölteni a videóinkat Facebookra is és előkészítjük a posztyoutube érára való átállást. Világosan látszik, hogy a Youtube a jövőben csak azoknak lesz megfelelő platform, akik a családi videók tárolásán és megosztásán túlmenően semmilyen komolyabb szándékkal nem akarnak közelíteni a felülethez. Ha pedig ez a cél, akkor lehet, hogy jobb is lesz külön utakon...

Címkék: youtube monetizáció

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr9913588079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.10.05. 12:54:28

A bejegyzés óta volt érdemi változás?
süti beállítások módosítása