A neten már felütötte a fejét az Eurogamer cikke (amit gyorsan át is vett a Kotaku), hogy a Call of Duty Ghosts Xbox One-on nem fogja bírni a natív 1080p felbontást, csupán egy felhúzott 720p-t, ellentétben a PS4 verzióval, amiből aztán le is vonta a briliáns következtetést az alsóküszöb újságíró: az Xbox One gyengébb, mint a PS4. Volt itthon store is, aki elkezdte ezen köszörülni a nyelvét, a birka-effektus tökéletes leporellójaként. Gratulálok mindenkinek, talán el kellett volna olvasni a cikket...
A helyzet a következő, egy elég komoly logisztikai és szervezési para csúszott be a gépezetbe, ugyanis a Mark Rubin interjúból kiderül, hogy a játék fejlesztése úgy indult meg, hogy még nem látták egyik next-gen konzolt sem, csupán az elméleti hardveres felépítést ismerték, a gyakorlatit nem. Aztán amikor megérkezett az SDK (software development kit) kiderült, hogy az Xbox One erőforrások cirka tíz százalékát az oprendszer zabálja meg, például a Kinectre allokált memóriával. Viszont amiről már nem beszél a kedves zsurnaliszta, hogy Mark Rubin is elismerte: a 1080p-re képes a rendszer - látott már natív 1080p-s játékot rajta - csak nekik nem sikerült elérniük a játékhoz szükséges 60 fps-t. Ezt amúgy igazolhatja, hogy például a Forza Motorsport 5 natív 1080p-t hoz 60 fps mellett, ráadásul kategóriájában körökkel jobban néz ki, mint a Ghosts - bár a Neogaf-en ezzel kapcsolatban is megjelent a sok “hozzáértő”.
Szóval a lényeg az, hogy nem lesz itt gáz, nem kell elhinni mindent, amit hírnek titulálnak. A következő generáció hajnalán, amikor komplett technikai apparátot állítanak át előfordul az ilyesmi, emlékezzünk a PS3-at érő megannyi támadásra, majd minden multiplatform játék gyengébben nézett ki rajta, aztán pár év alatt helyrekalapáltak mindent. Gyengébb ettől a gép? Nem! Csókolom...