HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) GAMING (2) gaming (3) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Filmpótló: Beetlejuice & After Earth

Zoly82 2013.11.22. 14:16

A periféria minden szegletéből sikerült mintát vennünk novemberben. Két teljesen eltérő filmről van szó, az egyik ’88-as, a másik idei. Az egyik fekete humor, a másik sci-fi. Az egyik nyert Oscart, a másiknak erre esélye sincs. Azonban vannak közös pontok is. Egyik sem hosszabb 100 percnél, mindkettőt híres/hírhedt rendezők jegyzik, de a legkomolyabb kapocs köztük, hogy mindkettő halálosan szar.

Beetlejuice (1988)

Tim Burton számomra az LSD mámorban lebegő művészek iskolapéldája, ráadásul ’88-as első nagyjátékfilmjénél még bizonyítási kényszere is volt/lehetett, ami nem úgy öltött testet, hogy igyekezett leplezni a mentális drogoktól kocsonyássá aszott képzelőerejének beteges vízióit, éppen ellenkezőleg, mintha mindezt padlógázzal igyekezett volna ránk zúdítani.

A történetben a negédes Maitland párt baleset éri úton hazafelé és szellemként a házukban rekednek. A botcsinálta kísértetek mindenféle vérciki baromságot találnak ki, hogy a frászt hozzák az új lakókra, de mindhiába. A Burton filmek elmaradhatatlan darkos csajsziját az akkor még csak 17 éves Wynona Rider alakítja. Az ő figurája az egyetlen aki látja Maitlandék szellemét, de őt meg nem veszi komolyan a családja (a kirekesztettek egymásra találása - értitek). Szóval mivel sehogy sem sikerül megszabadulni az új lakóktól egy TV Shopra emlékeztető hírdetés hatására és pár óvaintő (de komolyan semmiképpen nem vehető) tanács ellenére berendelik a Michael Keaton alakította Betelgeuse-t, akiből nem tudni hogyan lesz a címszereplő Beetlejuice. Bár párszor rosszul mondják a nevét, talán azért ... és ilyen a film. Betelgeuse/juice pedig mindent megtesz, hogy sz.passa az élőket mindenféle fészkelődésre okot adóan szánalmas trükkel.

A Beetlejuice azért rossz film, mert nem több egy mezei ripacskodásnál, a film díszletei, koncepciója és figurái pedig egészen egyszerűen nem állták ki az idő próbáját. Stílusát tekintve közelebb áll a burleszkhez, mint a tradicionálisabb vígjátékokhoz. Az is döbbenetes, hogy habár Beetlejuice a film címe, a Michael Keaton alakította főszereplő összesen 17 és fél percet szerepel a képernyőn és ezzel együtt ő a film legmaradandóbb figurája ... és ő sem több egy vásári ripacsnál. Rossz nézni ezeket a figurákat, sokszor azt sem értjük mi a francot látunk. Néhány trükk már a maga idejében is szánalmasan amatőrnek hatott (például a homokféreg rendszeres felbukkanása a ház körül), néhány jelenetnek meg nincs funkciója (például a légy jelenet a makettasztalon, hogyan látják a holtak könyvét az élők, stb.) és a legrosszabb, hogy egy perce nincs a Beetlejuicenak, amin őszintén, önfeledten lehetne nevetni. Mondjuk annyi hatása azért volt a filmnek, hogy ’89-ben nekiláthatott Burton a Batmannek és míg annak akart folytatást, a Beetlejuicenak azóta sem. Reméljük így is marad...

beetleearth.jpg

A Föld után (2013)

Sajnos a Föld után (After Earth) megítéléséhez nincs kézközelben egy Batmanünk, amivel utólag tudnánk magyarázni a film bizonyítványát. Ez az a film, ami a kamera mindkét oldaláról el van b.szva. A Smith család hollywoodi ámokfutásának egyértelműen legkártékonyabb egyede Jaden. Ennek a srácnak volt egy komoly villanása a Boldogság nyomában c. drámában, amikor mindenki azt hitte, mint aki örökölte apja tehetségét. Aztán jött a Nap amikor megállt a Föld, meg Karate kölyök remake, ami so-so, de erre a Föld utánra egyszerűen nincs mentség. De nem csak nála, az apjánál sem. Olyan mérhetetlenül élettelen, enervált és kétdimenziósak a figurák, hogy akár poszterek is lehetnének. A párbeszédek ostobaságfaktorától meg csoda, hogy nem kapott lángra a díszlet és olvadtak le a kamerák. És ha már díszlet ... ja, a történet.

A történet szerint valamikor a jövőben lakhatatlanná válik a Föld, sokan lelépünk egy sosem hallott bolygóra, amit laknak valami rémségek, de ha már a fehér ember kinyírhatott többezer indiánt, akkor a négerek is elvégzik ugyanezt a helyi őslakosokkal. A félelmet nem ismerő hős természetesen Will Smith, aki már a Függetlenség napjában is arcizomrándulás nélkül szállt szembe az idegenekkel. Különleges képessége, hogy nem fél, nem érez semmit. Ezért nem tudják kiszagolni őt az idegenek és ezért egy félkegyelmű barom a fiával. Ám, amikor felesége egy reklámmosolyba csomagol afforizmával emlékezteti, hogy “a fiának nem katonára van szüksége, hanem az apjára”, valami megmozdul Willben (amit a harctéren edzett acélos profilja nem enged a felszínre zúdulni) és úgy dönt jó időtöltés lenne a kadétiskolában bukdácsoló kölykét magával vinni a halál f.szára egy olyan szörnnyel a raktérben, amit rajta kívül senki nem tud legyőzni. Persze az űrhajó megsérül egy aszteroidamezőben, amit rajta kívül senki nem látott előre (még a sokat látott pilóták és azok számítógépei sem), mindenki bepánikol kivéve őt, majd lezuhannak egy bolygóra és a becsapódásban mindenki meghal, kivéve a Smith-család. Will, a törődő apa mivel megsérül (de a harctéren edzett acélos profilja nem engedi fájdalmát a felszínre zúdulni) és mivel úgyis szereti a gyerekét kiküldi, hogy 100 kilométerrel arrébb szedje már össze a jeladót, hogy segítséget tudjanak kérni, de vigyázzon, mert a raktérben feledett szörny lehet, hogy kiszabadult ... már ha túlélte a zuhanást, amire ugye a Smith családon kívül senki sem képes. Meg egyébként is jó lesz figyelni, mert igen veszélyes bolygón vannak: a Földön.

Negyven perc ebből az agysorvasztó audiovizuális pszeudo családdrámából több, mint elég, sőt már túladagolásnak mondható. Will Smith láthatóan olyan kedvetlenül alakítja a szuperkatona / béna apa kombót, hogy különösebb képzelőerő nélkül elhisszük, hogy kizárólag fia miatt vállalta be ezt a förmedvényt. És kell is a támogatás a kis Jaden mellé, mert a kiskutyanézés talán még a spánielnek sem megy olyan természetesen, mint neki. A gond csak az, hogy ebben kimerül ifjú titánunk manírja. Nem hisszük el amit csinál, nem hisszül el, hogy egy majmot lát a maga elött a körülötte lévő zöld vászon helyett. Nem hisszük el, hogy ez az ember bármit tanult volna a kadét iskolában. A film igazából a Smith-család protekcióorientált Hollywoodjának lenyomata. A film negyvenedeik percétől ugyanis várható, hogy a katonai suliban bukdácsoló Kitait majd apja tapasztalata fogja kiemelni a sorból, pont ahogy Hollywoodban teszik ugyanezt Jadennel. Talán az sem véletlen, hogy ezt a 100 perces családi balf.szkodást a filmiparban kegyvesztetté vált M. Night Shyamalan rendezte, aki mintha abban lelné perverz örömét, hogy úgy kiírja magát Hollywoodból, hogy lassan gyrost sem árulhat a Beverly Hillsen. Egyébként Jaden értelmi szintjéről legendás Tweet bejegyzések is árulkodnak és tekintve, hogy ettől kesebb is elég ahhoz, hogy valaki kiessen a mozivilág piksziséből reméljük, hogy a Smith-klán ereje nem vetekszik a Mindenhatóéval. Ha pedig így van, akkor Jadent most láttuk utoljára...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr155649144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása