HTML

MacZoly

Kiírom magamból ami jön

Friss topikok

Címkék

1956 (1) 2014 (1) 2016 (1) 2019 (1) 2023 (1) activision (1) ad blocker (1) állatartás (1) american crime story (1) anno 2205 (1) apple (3) apple watch (2) ár (2) assassins creed syndicate (3) azahriah (1) backward compatibility (1) ballie (1) banshee (1) battlestate (1) batwoman (1) bejelentés (1) berki krisztián (1) best of 2019 (1) betegség (1) bethesda (4) bevétel (1) bíróság (1) blacklist (2) black mirror (1) black ops III (1) blade runner (1) blizzard (2) blog (3) boomer (1) botrány (5) budapest (1) büfő (1) bukás (1) call of duty (1) capcom (1) ces 2020 (1) chernobyl (1) chris evans (1) chris hemsworth (1) cikkek (1) content id (1) copyright (1) crytek (1) csalódás (1) csomag (1) csuti (1) dancsó péter (1) dark crystal (1) deadpool (1) deathloop (1) death stranding (1) deep silver (1) démonok között 2 (1) disney (1) doom patrol (1) dpd (1) dpd csomagküldő (1) e3 (4) eb falu (1) edzés (1) egészség (1) egy star wars történet (1) electronic art (1) elektromos autó (1) elek zoli (1) elemzés (1) elhízás (1) élménytábor (1) előfizetés (1) előjel (1) escape from tarkov (1) esport fest (1) étrend (1) étterem (1) exclusive (1) fallout 4 (1) far cry (1) far cry new dawn (1) fekete lista (1) fidesz (2) film (1) filmbarátok (1) filmek (1) fitness (2) fogyasztóvédelem (1) forza 6 (1) futár (1) game (1) game awards (1) game of the year (1) game of thrones (2) gaming (3) GAMING (2) gandolfini (1) geoff keighley (1) gomorra (1) gondolatok (1) gyűjtői kiadás (1) gyúrás (1) gyurcsány (1) halo 5 guardians (2) harrison ford (1) heroes VII (1) house of cards (1) igazság (1) index (1) infláció (1) ítélet (1) it takes two (1) james spader (1) játék (1) játékok (2) jelenkor (1) jelenség (1) jog (1) jóslás (1) józan ész (1) just cause 3 (1) j allen brack (1) katasztrófa (1) kathleen kennedy (1) képmutatás (1) késmárk utca (1) kézbesítés (1) kojima (1) kommentek (1) kommenttiltás (1) konami (1) kormány (1) kovács ákos (1) kovács áron (1) közösség (1) közszereplő (1) közügy (1) kritika (1) kudarc (1) kulcsárék (1) kutya (1) last man on earth (1) legacy of the void (1) lmp (1) love death and robots (1) lurdy (1) macbook pro (1) maffiózók (1) magyaroroszág (1) magyarország (2) maksa zoltán (1) mandalorian (1) marvel (1) máv (1) megan boone (1) megjelenés (2) metro exodus (2) microsoft (2) mikrotranzakció (1) mindhunter (1) mirrors edge catalyst (1) monetizáció (1) music key (1) need for speed (1) nemierőszak (1) nextgen (3) nintendo nx (1) nintendo switch (1) nmhh (1) nosika (1) okosóra (2) orange is the new black (1) összefoglaló (1) otherworld (12) ovs (1) patreon (1) pcguru (1) példakép (1) per (1) petíció (1) playit (2) playstation (1) playstation 4 (1) playstation 5 (2) playstation vita (1) pletyka (1) politikai korrektség (1) pozitívfebruár (1) premier (1) próba (1) puzsér (1) rádió rock (1) rágcsálók napja (1) rare replay (1) reakció (1) reklám (1) rise of the tomb raider (1) robert downey jr (1) róma (1) ryan gosling (1) sallai Benedek (1) samsung (1) sega (1) seggfejek (1) sherlock (1) sohatöbbet (1) solo (1) sopranos (1) sorozatok (3) splinter cell (1) square enic (1) square enix (1) Starcraft II (1) star wars (2) Star Wars Battlefront (1) stat (1) statisztika (2) stranger things (1) suicide squad (1) svédország (1) switcher (1) syma (1) szárnyas fejvadász 2049 (1) szerzői jog (1) színészek (1) szolidaritás (1) tanárdiák tüntetés (1) tanulság (1) tárgyalás (1) társadalom (1) tartalomgyártás (1) telekom (1) thevr (2) the 100 (1) the boys (1) the walking dead (1) tibi atya (1) tom hiddlestone (1) tonny tallarico (1) toplista (1) top 10 (1) trónok harca (1) twitter (1) ubisoft (4) udvardi péter (1) update (1) v. élménytábor (1) választás (1) váltás (1) változás (1) vélemény (10) videó (1) videojáték (3) videojátékok (1) video games live (1) vikings (1) visszaélés (3) warrior (1) watchmen (1) witcher (1) wolfenstein (1) xbox (1) xbox one (1) xbox series x (1) youngblood (1) youtube (9) youtube premium (1) zaklatás (2) zoly (9) Címkefelhő

Magyarországra még nem kötötték be az internetet

Zoly82 2014.06.26. 10:21

Mostani posztomhoz a kezdőlökést igazából a IV. Élménytábor adta, de hazudnék ha azt mondanám új benne minden gondolat. Nem túl sűrűn beszélek / beszélünk a stábbal arról milyen iszonyúan nehéz egy ilyen magazin fenntartása, nem pusztán azért, mert az évek során ez a kifejezés hervasztóan elcsépelt lett, hanem mert a legtöbben ezt úgysem éreznék át. Persze ebből a megközelítésből már az eddig leírtak sem biztos, hogy bárkit meggyőznek a lényegről, de mit szóltok ehhez: egy online médium minden előnye megszűnik azzal, hogy a Kárpát-medencéből működik. Itthon ugyanis nincs internet. Nem fizikailag, hanem fejben!!!

Sok forgalmazó van itthon, aki egészen egyszerűen nem érti, nem tudja felfogni mit jelent az internet, nem értik a számokat pl. egy csatornanézettség mögött, nem értik a Youtube-ot, nem értik a videobemutatók lényegét, nem értik hogy nézhetik többen pl. az Otherworld videóit, mint ahányan vesznek Gamestart és PCGurut összesen.

Dehátnincsisennyijátékosazországban! Az egészet elintézik jó magyar szokás szerint annyival, hogy szemfényvesztés az egész, mi meg szopunk tovább. A helyzet odáig fajult, hogy az idei Élménytábor költségvetése az eddigi legmagasabb, nem azért, mert annyi extra cuccot viszünk le, hanem mert egészen egyszerűen szinte mindenki betartott ... és nem nekünk, hanem a táborozóinknak. Mi persze nem akartuk, hogy bárkit megszopassanak, így a költségvetésből gazdálkodtunk ki mindent. Részünkről az idei Élménytábor nem több egy karitatív tevékenységnél és hiába próbálunk érvelni számokkal, bázissal, előző rendezvényekkel. Van itthon olyan cég, akinek csak idén januártól datálva háromszor(!!!) kellett bemutatnom az Otherworldöt szóban és írásban, pedig az eddigi 3 táborunkat is támogatták már. Az ember azt hinné, hogy kijárt úton sétálhat be a megfelelő emberhez, de még mindig “az internetes srácok” vagyunk, nem pedig az egyik legnagyobb online médium az országban.

Az az igazság, hogy bárki bármit mond Magyarországon a döntéshozó zöme még mindig nem tudja hogy működik a Facebook, hogyan működik a Youtube, miről szól a közösségi média, a XXI. században nem értik sokan a videóbemutatók lényegét, a weblapok értékét, totál az az érzésem, hogy Magyarországon nincs is internet.

Ezt más körülmények között megmosolyognám, más körülmények között azt mondanám na és?! Viszont az a helyzet, hogy egy online magazin és egy vállalkozás birtokában egy olyan ökoszisztémában létezni, ahol lényegében eszkimóknak árulok hűtőszekrényt szörnyen demotiváló és kifejezetten sötéten látom a jövőbeli lehetőségeket. Ez egészen biztosan kihatással lesz az Otherworldre is.

Nem fogok zsákbamacskát árulni, jelenleg bármelyik(!) piaci szereplővel konstruktívabban lehet együttműködni, mint a hazai játékforgalmazókkal - tisztelet annak az EGY kivételnek. Az már egészen biztos, hogy egy jóideig semmiféle rendezvényt nem fogunk szervezni, de az sincs kizárva, hogy a jövőben az Otherworld profilját is kicsit át fogjuk szabni.
Egyfelől tele a hócipőm, hogy nálunk kisebb-, vagy adott esetben a nettó ripacskodásra berendezkedett csatornákkal kell közleharcot folytatnunk a promo lemezekért, másfelől egyszerűen nem látom, hogy a mostanában megjelenő játékok jobban érdekelnék az embereket, mint mondjuk a True Blood következő epizódja. Meglátásom szerint a mostani generációt szinte mindenki leszarja. 30-40 ezres megnyitás körül vannak a nextgen bemutatók megnyitásai. Ezt a szintet egy jobb P.o.S, vagy filmbemutatónk is lazán(!) hozza. Vicces ezek után, amikor egy-egy néző reklamálja, hogy miért “csak” retroworld, meg filmbemutatók vannak. Azért, mert mi sem vagyunk szeretetszolgálat. Meg nem is jelent meg túl sok játék mostanában, de a balfaszköcsögnek egyszerűbb számonkérni, hogy miért nem havazik, mint ránézni a kurva naptárra és rájönni, hogy nyár van.

Arról nem is beszélve, hogy a játékforgalmazók lényegében kollektíve utálják az Otherworldöt, a filmesek, a hardveresek és mindenki más meg örömmel fogad minket - ne tudjátok meg milyen durva cuccot kaptunk a Samsungtól a táborra!!!

A stábbal kínunkban már csak röhögünk azon, hogy egy gamer táborra csak a videojáték forgalmazók nem adnak semmit, mindenki más IGEN(!!!) és ez kibaszottul szánalmas. Ez tarthatatlan, elfogadhatatlan és felháborító. A saját termékeik promócióját mi fizetjük ki, mert mi vagyunk az egyetlenek, akik nem akarjuk átbaszni a játékosokat, de van akinek még ez is túl nagy ár.

Komolyan felmerült bennem, hogy ilyen mérhetetlen nagy fenyegetés lett az Otherworld, hogy ennyi csatornán próbálnak ellehetetleníteni minket? Az élményalapú beszámolók veszélyt jelentenek a forgalmazókra? Mert az tisztán látszik, hogy “egyes frissebb gamer csatornákhoz” hirtelen a semmiből elkezdtek potyogni a lemezek és erőteljesen tolják őket hátulról - nem is húznak le semmit, nem harapnak az őket etető kézbe.
Kíváncsi lennék egy olyan világban ahol az internet megléte nem pusztán statisztikai tény, hanem tudják(!) mire való megtörténhetne-e olyasmi, mint amin mi az elmúlt hetekben / hónapokban keresztülmentünk.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://maczoly.blog.hu/api/trackback/id/tr526420233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoly82 · http://www.otherworld.hu 2014.06.27. 07:36:14

@Katamori: Nem szeretnék spekulálni, pedig bőven tudnék okokat felsorakoztatni, mert hónapok óta téma itthon, hogy miért alakultak így a dolgok.

Ha vége a tábornak mindenképpen lesz ennek folytatása...

Weeez 2014.06.29. 01:34:10

Zoly, szerintem ennek a felállásnak pofon egyszerű az oka. Az üzletvezetők, marketingesek nem szeretik az őszinteséget. Nekik el kell adniuk Magyarországon minél több játékot, ehhez pedig minimum a jó reklám. A promóciós lemezeket ezért valószínű olyanoknak adják, akik segítik őket a termék eladásában. Nyilvánvaló, hogy ez az Otherworldel karöltve full lutri, hisz könnyen mondhatjátok egy játékra, hogy ne vegye meg a tisztelt közönség, és ez nem jó az üzletnek. Az őszinteség mindig következménnyel jár, és ezért vállalni kell a felelősséget.
Persze, nem azt mondom, a nézők száma is igazolja, hogy erre az attitűdre szükség is van, hisz azok vagytok nekünk, akik nem csinálnak s*gget a szájukból, csak, hogy játékokhoz jussanak, és ez ritka dolog - sajnos - és annál becsülendőbb.
Épp emiatt jobb, ha hozzászoksz, hogy az üzleti világban nem fog a magazin kívánatos személyként szerepelni, de, ha a nézői bázis továbbra is csak nő, egy olyan tényezővé váltok, amivel számolniuk kell, és akkor majd ők fognak kuncsorogni utánatok.
Az egyetlen amit tehettek, hogy kitartotok az Otherworld erkölcsisége és elvei mellett. Összességében csak ez számít, hogy a követőitek szemében megmaradjatok önmagatok ;). Ha nem szerveztek semmilyen tábort, semmilyen rendezvényt többet, akkor is meg fognak maradni a nézők, hisz azokért a dolgokért, amiért nézni kezdtek titeket, nem fognak változni.
süti beállítások módosítása