Éppen a napokban gondolkodtam el azon, hogy mennyire hiányzik nekem a klasszikus Metal Gear Solid élmény és ezzel egyidejűleg belesajdult a szívem, hogy bár csak látnám már végre Kojima új játékát, a Death Strandinget mozgás közben. Aztán felmerült, hogy ez miért nem javítana semmit a mostani állapotokon és miért lehet, hogy ebben a generációban nem is fog már megjelenni a Death Stranding.
- Kojima legendásan nem kapkodja el a játékfejlesztést. Az MGS V például 3 évig készült és valószínűleg ült volna rajta tovább is, ha a Konami végül nem nélküle adja ki.
Kojima csatlakozása a Sonyhoz 2015 decemberében vált hivatalossá, szóval nyers matek alapján idén decemberben kéne megjelennie a játéknak, ami karácsony okán jó időzítés lenne, de elég valószínűtlen, hogy ennyire jól állnának a fejlesztéssel, tekintve, hogy mostanáig egy megveszekedett gameplay jelenetet sem láttuk a Death Strandingből. Ez persze nem jelenti automatikusan, hogy áttolódik a cím PS5-re, de azért jegyezzük meg, mert ez az apróság később még érdekes lesz... - Azt már tudjuk, hogy a PS5 devkitek kint vannak egyes kiemelt fejlesztőknél, azaz a Sony túl van a belsős fejlesztői körein és már ki meri küldeni a nagyobb stúdióknak is próbálgatni az új vasat. Ez pedig azt jelenti, hogy okkal feltételezhetjük, hogy a Sony már jelenleg is dolgozik a nextgen címeken. Ez pedig erősíti azokat az iparági pletykákat, hogy 2020-ban generációváltást tervez a Sony.
- Izgalmasabb kérdés, hogy ha 2020-ban itt lesz az új konzol, milyen játékokkal fogja azt ellátni a Sony? Az biztos, hogy nem fogják meglépni a Microsoft-féle a-nem-exclusive-is-exclusive jelenséget, mert ez már nekik sem jött be. Egy optimális, három éves fejlesztési időszakot véve, kiegészítve a Sony igen rugalmas határidő szabásaival bátran állíthatjuk, hogy legalább egy olyan csapatról beszélhetünk, aki már aktívan dolgozik PS5-ös játékon. Sőt, olyan csapatról, akinek a neve elég jól cseng ahhoz, hogy úgynevezett system seller címet lehessen rájuk bízni. A Kojima-mitológia ehhez a marketingfogáshoz tökéletes húzás lenne...
- ... és igazából nem is jöhet szóba sok más.
- A Sony Santa Monica most végzett a God of Warral, két éven belül biztos nem végeznek a folytatással.
- a Naughty Dog még mindig heggeszti a The Last of Us II-t (aminek egyébként még mindig nincs hivatalos megjelenése, így simán benne van, hogy átcsúszik jövőre), esélytelen, hogy vele szinkronban elkészüljön mondjuk az Uncharted 5.
- A Sucker Punch jelenleg a (szintén megjelenési dátum nélküli) Ghost of Tsushimán dolgozik.
- A Poliphony Digital újabban 3-5 évben méri a Gran Turismok elkészültét, így ha van is terv az új illesztésre, az 2020-ig egészen biztosan nem lesz kiadható állapotban.
- A Detroit megjelenését követően a Quantic Dream várhatóan újabb 3-5 évre elfog tűnni, szóval ők is kiesnek a képletből.
- Az Insomniacnak szeptemberig kell befejeznie a Spider-Mant, szóval esélytelen hogy 2 év múlva egy vadiúj játékkal álljanak rajtvonalhoz.
- És akkor itt van még a Guerrilla Games, akik hatalmasat domborítottak tavaly, a Horizon Zero Dawnnal. Három év múlva éppen lehetséges lenne kiadni egy folytatást, amit egyébként pedzegetett is a studió. Még tőlük lenne várható leginkább egy PS5-ös launch title, feltéve hogy a 2020 tartható.
- Nem tudunk sokat a Death Strandingről, de azt igen, hogy Kojima open-world játékban gondolkodik, rengeteg lehetőséggel, amit ha az eddigi trailerekben látott őrületes minőségben készül prezentálni, akkor rezeg a léc, hogy azt elbírná-e a Playstation 4 (Pro). A God of Warnak is csak úgy sikerült ez, hogy open worldnek látszott, de valójában egyáltalán nem volt az. Kérdéses, hogy hasonló, vagy egy attól még magasabb minőségű játék, valódi nyílt világú settinggel elképzelhető-e a mostani rendszereken...
Ti vennétek Playstation 5-öt, kifejezetten a Death Stranding miatt?