Már több felületen elmondtam, hogy a pozitív február azért van, mert a) elejét akartam venni a Zoly / az OW mindent lehúz rigmusnak, b) stílusgyakorlatnak is szántam önmagunk felé, c) ki akartam húzni a méregfogát a jövőbeli „nektek semmi sem tetszik” kétbitesek véleményének. Így a jövőben elég lesz csak annyit válaszolni, hogy #pozitívfeburár és szükségtelenné válik a magyarázkodás. Na igen, de mi a tapasztalat végeredményben? Nos, sok...
Befutottak a számok és bár volt egy réteg aki problémázott azon, hogy így csak elveszítjük a nézőket, meg majd visszajönnek ha vége a februárnak. De vajon ez csupán egy hangos kisebbség volt, vagy a többség szószólói. Most kiderült. Fontos: a statisztikát múlt év, tehát 2018 január elsejétől datálva kértem le, havi bontásban. Ez belátható és a feliratkozóbázisunk növekedését nézve közel releváns.
A megnyitásszámból az látszik, hogy a februári hónapunk volt a második legerősebb múlt január óta. És akkor is csupán december tudta lekörözni. Mindezt úgy, hogy múlt feburár pedig az egyik leggyengébb volt a grafikonon. Akármi is történt, idén februárban erősebben rajtoltunk el, mint tavaly ugyanilyenkor.
Najó, de mi van azokkal, akik csalódtak az OW-ben, akik átverve érezték magukat és ezért úgy döntöttek, hogy leiratkoznak. Nos, ez érdekes kérdés, mert valóban megfigyelhető egy kisebb kiugrás a leiratkozók között – bár volt már példa hasonló hullámzásra. Itt érdemes figyelembe venni, hogy a Youtube folyamatosan rotálja kifelé az inaktív accountokat, szóval ez a havi párszáz mínusz viszonylag normális. Viszont, érdekes, hogy a feliratkozószám hatalmasat(!) ugrott. Olyan mértékben, ami a november-december számaihoz mérhető. Tényleg nem akarok Ossian hasonlattal élni, de elhagynak százak, jönnek ezrek. A statisztika makacs dolog, és a jelek szerint több embert vonzottunk be februárban, mint előtte ... szinte bármikor.
Rendben, sok új ember jött és sokan megnézték a videókat, de tetszett nekik? Szerették? Élvezték amit láttak? Nos, a statisztika önmagáért beszél. Nagyon minimálisan maradtunk el a decemberi számoktól, szinte kimutathatatlanul kevés lájkkal. Viszont, sokkal jobban szerepeltünk a dislike-ok tekintetében. Szerintem ez nem szorul magyarázatra.
Teljesen őszinte leszek, ha ezek a tartalmak jobban tetszenek (lájk), szívesebben nyitjátok meg (megnyitás) és még új embereket is vonz be (sub), akkor igen elgondolkodtató, hogy mi értelme van akár csak gondolati szinten is az ellenkező irányba tartani...